BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nőknek udvarolnak a biztosítók és a bankok

A specializáció, vagyis az egy-egy szűk szegmenst célzó pénzügyi szolgáltatások az elmúlt években kezdtek terjedni. Egyre több lett a kifejezetten diákoknak, nyugdíjasoknak, családosoknak, egy-egy szakma képviselőinek, vagy éppen a kifejezetten nőknek szánt termék. A Világgazdaság Online nőnap alkalmából gyűjtött össze néhány nőket célzó biztosítást, illetve banki terméket.

Az Aegon Magyarország Vénusz csomagra keresztelt terméke egy kockázati és megtakarítási elemeket tartalmazó alapbiztosítás mellett kifejezetten nők számára szóló kiegészítő biztosításokat tartalmaz. Mátyás-Kollár Gabriella, az Aegon életbiztosítási és kockázatelbírálási igazgatója a Világgazdaság Online-nak elmondta: érdemes a nőkkel, mint külön célcsoporttal foglalkozni, hiszen mások az anyagi problémáik, és más a biztosításokhoz való hozzáállásuk, mint a férfiaknak.

Biztosítási díj Vénusz csomag

(30 éves nő, 10 éves tartam, tartamos kockázati biztosítás 2,5 millió forintos haláleseti szolgáltatással, női műtéti kiegészítő 100 ezer forintos alap térítési összegge, női kórházi napi térítés kiegészítő 10 ezer forintos napi térítési összeggel) havi/banki díjfizetés, havi díj

alapbiztosítás kockázati díja 550 forint

megtakarítási elem 10 000 forint

női kórházi napi térítés 4 570 forint

női műtéti térítés 3 030 forint

adminisztrációs költség 288 forint

összesen 18 438 forint

Forrás: Aegon

A nők legnagyobb része valamely életszakaszában rákényszerül arra, hogy anyagilag gondoskodjon magáról: akár fiatal felnőttkorban, akár válás után, akár özveggyé válása esetén. Esetükben a család védelme, a családtagokról való gondoskodás hangsúlyosabban jelenik meg, a kiegészítő biztosításokat illetően pedig a már megszokott elemeken túl olyan események anyagi fedezete is megteremthető, amelyek igen gyakran fordulnak elő környezetünkben, így velünk is bármikor megeshetnek – indokolja a termék létjogosultságát Mátyás-Kollár Gabriella.

Ami a kifizetéseket illeti, az eddigi tapasztalatokból látszik, hogy jellemzőek a szüléssel kapcsolatos szolgáltatások, gyakoriak a mozgásszervi betegségek miatti biztosítási események (porcműtét, gerincsérvhez, ízületi elváltozásokhoz kapcsolódó szolgáltatások) valamint az emésztőrendszer, epe és vese betegségekhez kapcsolódó, a daganatos betegségek, a szív-, és keringési rendellenességek miatti szolgáltatások.

Hasonló szolgáltatása van az Uniqa biztosítónak is, ezt 2004 óta értékesíti a Brokernet hálózatán keresztül, a biztosító tájékoztatása szerint ezres nagyságrendben. A Charisma elnevezésű termék egy befektetési egységekhez kötött életbiztosítás, szintén speciálisan nőknek tervezett kockázati elemekkel kiegészítve. Ilyenek például a háztartási vagy szabadidős tevékenységeket érintő kockázatok, sportbalesetek, a szülés, illetve a súlyos női betegségek.

Lady Armada nevű termékével az Aviva biztosító is arra akarja felhívni a figyelmet, hogy a nőknek nagyobb szükségük van az öngondoskodásra, és a hosszú távú megtakarításokra, mint a férfiaknak. A statisztikai adatok szerint a nők átlagosan 9 évvel tovább élnek, mint a férfiak, ugyanakkor nagyon ritka, hogy ezt az időszakot anyagi biztonságban és egészségben élik meg. A nők életpályájuk során kétszer is találkoznak a hosszú távú gondoskodás, gondozás témájával. Először, amikor szeretteikről, másodjára, amikor magukról kell gondoskodniuk – állítja Zolnay Judit az Aviva biztosító értékesítési és marketing vezérigazgató helyettese.

A nők bizonyos helyzetekben a családjukat helyezik az első helyre, ők gondoskodnak az idős szülőkről és adott esetben beteg házastársukról is. Ezekhez a helyzetekhez alkalmazkodva rendszerint arra kényszerülnek, hogy egy időre feladják a munkát. A fizetéskiesés akadályozza a további karrier lehetőségeket, és háttérbe szorítja a nyugdíjtervezést is.

Hogy az öngondoskodásra mekkora szükség van, azt a Money and Study nemrég készített felmérése is igazolja, amely szerint a nők 90 százaléka érzi bizonytalannak pénzügyeit, annak ellenére, hogy képzettebbek és jobban be vannak vonva a pénzügyi döntésekbe mint valaha és döntő többségben a családi vagyon felett is ők rendelkeznek.

Udvarolnak a bankárok is

A bankpiacon eddig a Budapest Bank igyekezett meghódítani a nőket, Lady Hitelkártyájából eddig 10 ezret bocsátott ki. A plasztikkal az ügyfelek több országos üzletláncban juthat kedvezményekhez, amellett a hitelintézet minden Lady Hitelkártyával elköltött ezer forint után egy forintot a Peter Cerny Alapítványnak adományoz. Az összegyűlt adományt a koraszülöttek ellátására használt mentőkocsik életmentő eszközökkel való felszerelésére fordítják.

A bank statisztikái szerint gyűlnek is az adományok, hiszen a plasztik a második helyen szerepel a költések tekintetében - közel kétszer annyit költenek ezzel az ügyfelek, mint más hitelkártyákkal. A termék kondíciói egyébként megegyeznek a bank más hitelkártyáinak költségeivel, éves díja 5 900 forint.)

alapbiztosítás kockázati díja 550 forint

megtakarítási elem 10 000 forint

női kórházi napi térítés 4 570 forint

női műtéti térítés 3 030 forint

adminisztrációs költség 288 forint

összesen 18 438 forint

Forrás: Aegon -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.