Az elmúlt 20-25 év töretlen világgazdaság fejlődése egyedülálló volt és éppen ezért egyfajta kegyelmi időszaknak tekinthető a gazdasági szereplők számára is - mondta Karvalits Ferenc MNB alelnök az IFUA Horváth & Partners Növekedési lehetőségek a biztosítási szektorban című szemináriumán. A közép-kelet-európai régiót különös erővel érte a krízis, mert ezek az országok kis, nyitott gazdaságai exportorientált növekedési stratégiát követtek, követnek. A főbb felvevő piacokon tapasztalható keresletcsökkenés mértéke pedig ennél is nagyobb mértékű visszaesést eredményez a régió országainak gazdaságaiban, így Magyarországon is.
Az alelnök szerint a magyar GDP 2009-ben a vártnál nagyobb mértékben, akár 5-6 százalékkal is csökkenhet. Mind a lakossági fogyasztás mind a beruházások területén erőteljes visszaesés várható, ami azonban már az idei évben a külső egyensúly erőteljes javulását eredményezi.
Huba Eörs, az IFUA vezető partnere a magyarországi biztosítási piac kapcsán kiemelte: A felnőtt lakosság több mint 62 százaléka rendelkezik valamilyen biztosítással, közülük 64 százalék csak egy céggel áll kapcsolatban. Biztosítóválasztás esetén leginkább az árak és a stabil pénzügyi háttér (56 százalék) számítanak, azonban ettől nem sokkal marad el a munkatársak szakértelme 52 százalékos aránnyal. Összességében az emberek 18 százaléka szerint a biztosítási termékek teljesen összehasonlíthatóak, ezen belül 30 százalék a kgfb-t, 23 százalék a Cascót, 22 százalék pedig a lakásbiztosítást tartja teljesen összehasonlíthatónak. Így a kgfb után most a Casco és a lakásbiztosításokon lehet a sor a díjversenyben.
Ami az öngondoskodást illeti: a megkérdezett magyarok 74 százaléka aggódik amiatt, hogy a nyugdíja nem lesz elég a megélhetéshez, ennek ellenére mindössze 27 százalékuk tesz félre rendszeresen idős korára. Nemzetközi adatok azt mutatják, hogy a németek és az osztrákok kevésbé aggódnak – 63, illetve 58 százalékuk –, és többet takarékoskodnak (a németek 61, az osztrákok 34 százaléka tesz félre).
Az Aviva felmérése szerint a magyarok nagy része azt várja el a pénzügyi szolgáltatótól, hogy tartsa be, amit ígér, és az is bizalomnövelő tényező, ha garancia kapcsolódik a befektetési termékhez. A kutatás alapján kijelenthető, hogy az ügyfeleknek a befektetések esetében a biztonság a legfontosabb, nem szívesen vállalnak magas kockázatot még a magas hozamok reményében sem.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.