BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az S and P-nél már a bóvli kategóriába került az OTP

Az országbesorolás csökkentése után mind az S&P, mind a Moody's rontotta a hazai bankok besorolását is, így az S&P-nél már a bóvli kategóriába került az OTP besorolása.

Mindazonáltal megjegyeznénk, hogy az OTP és más bankokra vonatkozó minősítésromlás a működés szempontjából érdemben nem jár változással, kiváltképp, mivel ez leginkább automatikus és kötelező lépés a hitelminősítők részéről - írja a Cashline iránytűje.

Az OTP montenegrói leányában 15 millió euró értékű alárendelt kölcsöntőkét jegyzett le az OTP mint anyavállalat. Ezt vélhetően tőkemegfelelési és/vagy egyéb szabályozási szükségletek indukálták, a csoport szempontjából alapvetően semleges a lépés. A magyar kormány tegnap hivatalos kommentárban reagált a Surgutneftegaz-MOL ügyletre, amelyben leszögezték, hogy semmilyen információval nem rendelkeztek az orosz fél szándékát illetően

Amerika jól tartotta magát a tegnapi kereskedésben annak ellenére, hogy a vártnál rosszabb makroadatok sorra jelentek meg: silány márciusi fogyasztói bizalom, szánalomra méltó beszerzési indexek és újabb rekord mértékű árcsökkenés az ingatlanpiacon a legszélesebb Case-Shiller index szerint januárban.

A kezdeti visszaesést egy újabb belelkesülés követte, amit az a pletyka indított el, hogy a BHP Billiton vételi ajánlatot tenne a legnagyobb amerikai alumíniumgyártóra, az Alcoa-ra. A nap végére azonban ismét lekonyult a hangulat, sőt a zárás utáni határidős indexek további esést mutatnak, ami egy amerikai kormány közeli forrástól kiszivárgott információnak köszönhető: Obama a GM és a Chrysler csődjét támogatja.

A két cég bezárása a beszállítókkal együtt dominóeffektusként újabb több százezer munkanélkülit hozhat magával, nem beszélve a hitelezők veszteségeiről: csak a GM-nek 27 milliárd dollár fedezetlen kötelezettsége van. A két autógyár bezárása rövidtávon óriási teher lenne az amerikai kormányzatnak, valószínűleg több százalékkal vágná vissza a GDP-t, és megdrágítaná az autókat (ezzel a Toyota és más külföldi gyártók helyzetbe kerülnének). Ugyanakkor a két autógyártó évek óta állami emlőn élősködik, ami nem hatékony, ez az érv a bezárásuk mellett szólna.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.