Míg néhány hónappal ezelőtt jóformán csak a konkurenciától elorzott ügyfelek új pénzére jártak a magas akciós kamatok, mostanában már egymást érik a régi klienseknek szóló ajánlatok.
Ez nem meglepő annak tükrében, hogy a Magyar Nemzeti Bank adatai szerint fogynak a lekötetlen pénzek, így másoktól ügyfeleket szerezni egyre nehezebb. A régi kliensek viszont rendszerint alacsonyabb kamattal is beérik, mint az újak, ezért olcsóbb forrást jelenthetnek a hitelintézeteknek. Az sem utolsó szempont emellett, hogy a betétesek maradása tervezhetőbbé teszi a banki mérlegeket.
Az új tendencia jegyében olyan hitelintézet is akad már, amelyik nemhogy nem bünteti, hanem kifejezetten jutalmazza a betétesek lojalitását. Az OTP Bank Bónusz betétje például azoknak az ügyfeleknek fizet kamatprémiumot, akik korábban részt vettek a hitelintézet téli vagy tavaszi megtakarítási akciójában.
A bank díjazza a hosszabb távú elköteleződést is, a kétszer három hónapos futamidejű megtakarítás második felében ugyanis magasabb kamatot fizet, mint az elsőben, sőt – forintalapon legalábbis – a kamatprémium is nő az eltelt idővel.
A futamidő első felében forintalapon 1, a második felében 2 százalékpontnyi pluszkamat járhat az ügyfélnek, euróalapon 0,3, dolláralapon pedig 0,2 százalékpont lehet a hűségbónusz. Így összességében forintalapon 11 százalék körüli átlagkamatra tehet szert az ügyfél a vezető hazai lakossági banknál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.