BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Végre díjazzák a hűséget a bankok! Ki és mit kínál?

Változik a bankok betétesekhez való hozzáállása. Az új ügyfelek megszerzése helyett egyre több hitelintézet összpontosít újabban a meglévő kliensek megtartására.

Míg néhány hónappal ezelőtt jóformán csak a konkurenciától elorzott ügyfelek új pénzére jártak a magas akciós kamatok, mostanában már egymást érik a régi klienseknek szóló ajánlatok.

Ez nem meglepő annak tükrében, hogy a Magyar Nemzeti Bank adatai szerint fogynak a lekötetlen pénzek, így másoktól ügyfeleket szerezni egyre nehezebb. A régi kliensek viszont rendszerint alacsonyabb kamattal is beérik, mint az újak, ezért olcsóbb forrást jelenthetnek a hitelintézeteknek. Az sem utolsó szempont emellett, hogy a betétesek maradása tervezhetőbbé teszi a banki mérlegeket.

Az új tendencia jegyében olyan hitelintézet is akad már, amelyik nemhogy nem bünteti, hanem kifejezetten jutalmazza a betétesek lojalitását. Az OTP Bank Bónusz betétje például azoknak az ügyfeleknek fizet kamatprémiumot, akik korábban részt vettek a hitelintézet téli vagy tavaszi megtakarítási akciójában.

A bank díjazza a hosszabb távú elköteleződést is, a kétszer három hónapos futamidejű megtakarítás második felében ugyanis magasabb kamatot fizet, mint az elsőben, sőt – forintalapon legalábbis – a kamatprémium is nő az eltelt idővel.

A futamidő első felében forintalapon 1, a második felében 2 százalékpontnyi pluszkamat járhat az ügyfélnek, euróalapon 0,3, dolláralapon pedig 0,2 százalékpont lehet a hűségbónusz. Így összességében forintalapon 11 százalék körüli átlagkamatra tehet szert az ügyfél a vezető hazai lakossági banknál.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.