BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

"Minden nap egy alma és a doktor alma" - Rossz szájízzel tekintünk a gyorsjelentésekre

Így kommentálná a Cashline az Apple zárás után megjelenő gyorsjelentését, amely természetesen a hagyományokhoz méltóan felülteljesítette a piaci várakozásokat (az már természetesen csak mellékes, hogy a cég amúgy is szereti hűteni a gyorsjelentés előtti várakozásokat, hogy még pazarabb eredményekkel lepje meg a befektetőket).

A korábbi negyedévekhez hasonlóan tündököltek az iPhone és Mac-értékesítések, az iPod frontján azonban éves bázison visszaesést kellett elkönyvelni az értékesítésben (ezzel kapcsolatban a cég csak annyit kommunikált, hogy szezonálisan a második naptári negyedév szezonálisan amúgy is a leggyengébb, így emiatt nincs ok aggodalomra). Kedvező faktor volt ugyanakkor a bruttó fedezeti hányad növekedése (34 százalékról 36 százalék fölé), amely azt jelezte, hogy egyes árcsökkenések ellenére sem romlottak a marzsok.

Hiába, divattermékről van szó, ahol a racionalitás mellett pszichológiai tényezők is legalább olyan fontosak. Már-már természetesnek vehető az is, hogy az Apple a piaci konszenzus alatti prognózist adott a folyó negyedévre (egy részvényre jutó eredményben 1,18-1,23-as sávot jelölt meg, a piaci szereplők 1,30 dollárral számoltak), ezt a trükköt azonban már ismerik a befektetők, így könnyedén lendítették a zárás utáni elektronikus kereskedésben 4.6 százalékos pluszba a részvényárfolyamot.

Rossz szájízzel tekintünk ugyanakkor az eddig megjelent gyorsjelentésekre, hiszen néhány kivételtől eltekintve egyik cég sem tudta felülteljesíteni az árbevételre vonatkozó prognózisokat. Ez pedig azt jelzi, hogy a keresleti oldallal óriási problémák lehetnek, az eredmények pedig szint kizárólag az alacsonyabb riportált működési költségek miatt jobbak, amely alapvetően három okból származhat: - a cégek eleve hűtötték a várakozásokat, illetve a brókercégek is konzervatívan álltak a becslésekhez.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.