Reálértéken ma sokkal kevesebbet fizetünk a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításra, mint például 10 évvel ezelőtt, de a csökkenő tendencia folyamatos volt. Ezt támasztja alá a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) tavalyi statisztikája, mely szerint a kgfb-díjbevétel 2008-ban 1,3 milliárd forinttal emelkedett az előző évhez képest, ami mindössze 1 százalékos növekedés. Mivel a szerződésszám közel 3 százalékkal emelkedett, ez azt jelenti, hogy az átlagos díjszint a 6,1 százalékos infláció ellenére csökkent. A csökkenő tendencia az idén sem szakadt meg.
„Az éves átlagos kgfb-díjak mintegy 30-32 ezer forint körül alakulnak, amely az eddigieknél is kiélezettebb kampánynak köszönhető” – magyarázta Horváth Andrea az Allianz Hungária Biztosító Zrt. vezérigazgató-helyettese. Hozzátette, hogy idén az Allianz, a gépjármű-felelősségbiztosítási piac legjelentősebb szereplőjeként azt a célt tűzte maga elé a 2010. évi KGFB-kampányban, hogy megbízhatóan magas színvonalon továbbra is szolgálja meglévő több mint 1,65 millió ügyfelét. Az Allianz 2010. évi díjszabásával kapcsolatban bejelentette: a 2010. január 1-jei kockázatviselési kezdetű szerződésekre egységesen 33 százalékos kedvezményt ad az Allianz azonban a kedvezményezettek körén belül kiemelten támogatja a 25 és 44 év közötti korosztályt.
A biztosítók számos szempontot jelölnek meg, hogy mi alapján nyújtanak kedvezményeket. Az Allianz elsősorban a gépjárművezetői tapasztalatot, a biztonságos vezetést, a cég iránt hűséget és az egyéb pénzügyi szolgáltatások használatát honorálja kedvezményekkel. Díjfizetési gyakoriságtól függően 5, illetve 10 százalék kedvezményt biztosítanak a biztosítási díjból. Az Allianz Bankból történő átutalás esetén a kedvezmény mértéke mindig 10 százalék. Amennyiben az ügyfél még az e-mail címét és mobilszámát is megadja, további 2-2 százalékkal mérséklődik a díj. Így például mindössze havi 790 forintot fizet egy 36 éves békéscsabai lakos, 1 éves Opel Corsa 1,2 típusú személygépkocsival, ha 12 éves jogosítvánnyal rendelkezik, a bónuszbesorolása B10, valamint a biztosítási díjat havonta, az Allianz Bankon keresztül csoportos beszedési megbízással fizeti.
Természetesen az idei kampányból a keresztkedvezmények sem maradhattak ki, így jelentős összeget takaríthatnak meg azok, akik a biztosítónál többféle biztosítással rendelkeznek, vagy ha a biztosító egy pénzügyi csoport tagja, akkor a többi ágnál is igénybe veszik szolgáltatásait. „Az Allianz esetében a casco díjából további 10 százalékos kedvezményt kapnak azok az ügyfelek, akik az év utolsó 2 hónapjában kötik meg casco-biztosításukat” – közölte Horváth Andrea. A rendkívüli akció keretében most a 3 százalékos partnerkedvezményen felül további 7 százalékos kedvezményt ad az Allianz az Otthon biztosítás díjából azon ügyfeleinek, akik gépjármű-biztosítással rendelkeznek vagy most kötik meg. Új nyugdíjpénztári tagok 5000 forintos kuponjukat pedig beválthatják a biztosítási díjuk rendezésére. Akik Allianz Favorit bankszámlát nyitnak, a banktól 15 000 forint értékű kupont kapnak, melyet szintén felhasználhatnak biztosítás fizetésére. Emellett ha díját az Allianz ATM Plusz bankszámlájáról díjlehívással fizeti, a KGFB-díjából 10 százalék, a casco-biztosításából pedig 7 százalék kedvezményre számíthatnak az ügyfelek - mondja Horváth Andrea.
Az Allianz 2010-ben elsősorban azokat a szegmenseket célozza meg kedvező díjaival, akik számára az Allianz egyéb pénzügyi szolgáltatásai is vonzóak lehetnek. A társaság piackutatási adatai szerint ugyanis az összes Allianz ügyfél 41 százaléka koncentrált csak a díjakra, 52 százalékuk azonban a díj mellett más szempontot is figyelembe vett a döntésnél. Az adatok alapján a versenytársaknál ez fordítva van, ott 58 százalék csak a díjak alapján döntött, az egyéb tényezők pedig 38 százalékukra hatottak. A vezérigazgató-helyettes szerint az ügyfelek bizalmáért keményen meg kell dolgozni, és ma már nemcsak a díjak mértéke számít, hanem nagyobb hangsúlyt kapnak az olyan szempontok is, mint a megbízhatóság, a kárrendezés gyorsasága, a kedvezmények minősége, és a biztos tulajdonosi háttér. Az Allianz pedig hagyományosan erős ezeken a területeken – tette hozzá. A felmérés azt is kimutatta, hogy nagyon magas az Allianz ügyfelek körében azok aránya, akik még sohasem váltottak biztosítót, azaz teljes mértékben lojális és elégedett ügyfelei az Allianznak.
(X)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.