BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Támogatja a pénzügyi stabilitási tanács felállítását a bankszövetség

Támogatja a pénzügyi stabilitási tanács felállítását Erdei Tamás, a Magyar Bankszövetség elnöke.

A tervezett pénzügyi stabilitási tanács felállítása kifejezetten pozitívan értékelhető abban a tekintetben, hogy koordinációt biztosít mind a pénzügyi felügyeletnek, mind a Magyar Nemzeti Banknak a hazai pénzintézeti szektor koordinált ellenőrzése kapcsán, és ezt az együttműködést segíti az is, hogy a tanács munkájában részt vesz majd a pénzügyminiszter - mondta Erdei Tamás, a Magyar Bankszövetség elnöke az MTI-nek.  

Erdei Tamás aláhúzta: a jegybanknak elsősorban a makroprudenciális felügyeleti munka ellátása a feladata, míg a pénzügyi felügyelet számára az elsődleges a mikroprudenciális ellenőrzés, azaz az egyedi pénzügyi intézmények felügyelete. Ezt a tevékenységet hangolná össze, az ezen a területen szükséges koordinációt javítaná a stabilitási tanács - emelte ki.

Erdei Tamás kedvezőnek tartotta azt is, hogy már több mint 150 pénzügyi intézmény csatlakozott a banki magatartási kódexhez is. Elmondta: a piaci verseny, a részesedésekért folyó harc bizonyos tekintetben piaci torzulásokat hoz létre, ezeket a piaci torzulásokat csak részben lehet törvényekkel szabályozni, a jogszabályok elsősorban a kereteket adják meg.

"Önmagában a banküzlet egy hosszú távú ügylet az ügyfél és a bank között, aminek mindenképpen a bizalomra kell épülnie. A rövid távú profitérdekeltség azonban ellene hat a hosszú távú érdekeknek, így előbb-utóbb a bankszektornak önmagában is ki kellett volna, hogy kényszerítse egy ilyen magatartási kódex létrejöttét"- húzta alá a szövetség elnöke.

Erdei Tamás kiemelte: a magatartási kódex egyértelműen azt szolgálja, hogy az ügyfél és a bank között egy bizalom alakuljon ki, az ügyfél úgy érezze, hogy korrekt, ellenőrizhető, követhető szolgáltatásokat vesz az adott pénzintézettől. Bizonyos piaci "kinövéseket", amelyek a rövid távú érdekeket alapozzák meg, nem is lehet másképp szabályozni, mint úgy, hogy "a játékosok megállapodnak bizonyos magatartási kódexben" - elemezte.

Kiemelte: a pénzintézeti szektorban az ügyfelek és a bankok közötti bizalom hosszú távú megalapozását lehet elérni a magatartási kódex alkalmazásával.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.