Banki Magatartási Kódex már van, de ez nem jelenti azt, hogy a bankok maguktól változtatnának az eddigi rossz szokásaikon. A szerződéseket továbbra is egyoldalúan módosíthatják, és bár a hitelek esetében történt előrelépés, a többi szolgáltatásnál nincs változás. Az ügyfél-tájékoztatás egyébként is több sebből is vérzik: éppen a múlt héten büntetett meg a felügyelet tíz vizsgált bankból négyet - az Erste, az MKB, a Raiffeisen és Budapest Bankot - mert még a fiókokban sem függesztették ki a bank éppen érvényes üzletszabályzatát, vagy az Országos Betétbiztosítási Alapról nem adtak felvilágosítást, vagy éppen nem a kódexnek megfelelően tájékoztatták az ügyfeleket.
Bár a díjak változtatását nyilvánosságra hozzák a pénzintézetek a hirdetményeikben, de nincs az az ügyfél, aki a több tízoldalas dokumentumot átnyálazza és összehasonlítja a korábbi hirdetménnyel, már ha egyáltalán megtalálja a korábbit, ugyanis általában az új hatályba lépésével a régi szőrén-szálán eltűnik a fiókokból és az internetről is.
A változtatásokat pedig kevés bank jelöli, így csak az emlékezetünkre hagyatkozhatunk, hogy mennyit is fizettünk korábban ugyanazért a szolgáltatásért. A szabály ugyanis az, hogy míg a hiteleknél személyesen kell kiértesíteni az ügyfelet, a többi szolgáltatásnál elég a hirdetmény kifüggesztése - mondja Binder István, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének szóvivője.
A költségek változtatásának közzétételével kapcsolatban tehát még várnunk kell a korrekt tájékoztatásra, miközben a bankok fantáziája kimeríthetetlen az újabb és újabb díjak bevezetésekor, pénzt vonnak le például már akkor is, ha nem kérünk egy szolgáltatást. Pedig a pénzintézetek bő tíz évvel ezelőtt csak néhány dologra számoltak fel díjat, például az átutalásra. A nyereségük nagy része megvolt a kamatmarzson, azaz a betéti és hitelkamatok közti különbségen. Ez persze ma is az egyik legfontosabb bevételi forrás, de a díjak és jutalékok egyre többet hoznak a konyhára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.