Decemberben, a még hatályba sem lépett kgfb törvényhez egy kiegészítő paragrafust csatolt a parlament. Ennek lényege, hogy április 1-től, ha a biztosító úgy ítéli meg, hogy az általa biztosított, vétlen vezetőjű jármű kormányműve, futóműve, illetve karosszériája annyira sérült, hogy közlekedésbiztonsági szempontból alkalmatlan a közlekedésre, akkor azt műszaki vizsgára kell küldenie.
A mostani kiegészítés akkor kötelezi a biztosítót arra, hogy kötelező műszaki vizsgára küldje a járművet, ha az üzembentartó nem ad nyilatkozatot arról, hogy a kárfelvétel befejeztét követő 8 napon belül helyreállíttatja a járművet. A biztosító azt mondja, csak akkor fizet, ha számlákat mutat be a vétlen autós, akit ugyan elküldenek egy plusz vizsgálatra, de - a többi között - nem tisztázott az sem, hogy a kárfizetés után vagy előtt – mondta Gyulainé Dr. Tóth Zsuzsa a Magyar Autóklub jogi irodájának vezetője a Reggeli Gyorsban.
Az áprilisi jogszabálymódosulás értelmében míg el nem készül a vizsgálat, addig a bruttó kártérítésnek csak a 48 százaléka fizethető ki, amely hónapokig elhúzza a kártérítést. Nagy kérdés meddig és miből fizesse ki a javítást a vétlen autós saját zsebből, ameddig mindenféle vizsgálatokra kötelezik – mondta Gyulainé Dr. Tóth Zsuzsa. A Magyar Autóklub jogi irodájának vezetője szerint a károsult közvetlenül a károkozóhoz fordulhat, ehhez joga van, mert ez egy alternatív kártérítési lehetőség, erre eddig nem volt szükség, és aztán a károkozó kérheti a biztosítótól az általa okozott kár megtérítését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.