A kutatás eredményei szerint a vizsgált célcsoportban tízből hét embernek változott a véleménye a pénzügyi szereplőkkel kapcsolatban, és ez a változás nem pozitív irányú. A bizalomvesztés ugyanakkor jellemzően nem egyes konkrét cégeket, szervezeteket sújt, hanem az ágazatot összességében – mutatott rá Harsányi Gábor, a BellResearch kutatási osztályvezetője. Azok, akik másként ítélik meg a pénzügyi szférát, mint a válság előtt, többségében a bankokat vonják felelősségre: közel 80 százalékban említették meg a velük szembeni bizalomvesztést, de majdnem minden második embernek a hitelközvetítőkbe, illetve a magánnyugdíjpénztárakba vetett bizalma is megingott. A biztosítókról 44 százalék nyilatkozott kedvezőtlenül, és három válaszadóból egy az önkéntes nyugdíjpénztárakra sem tekint úgy, mint korábban. A válságban érintettebb csoportok bizalma nagyobb mértékben sérült, és csak hosszabb idő alatt, több erőfeszítéssel nyerhető vissza – tette hozzá Harsányi Gábor.
Érdekes eredményt hozott az a kérdés is, amely arra irányult: mit kellene tennniük a piaci szereplőknek ahhoz, hogy helyreálljon az elillant bizalom. A legtöbben (a válaszadók 46 százaléka) az összefogást és az ezen együttműködés keretében kidolgozott biztosítékrendszert hozták példaként. Minden harmadik válaszadó szerint megbízhatónak, hitelesnek kell látszani, vagyis bizalmat és nyugalmat kell sugározniuk a pénzintézeteknek. Közel ugyanenynyien vélik úgy, hogy a hiteleket különféle biztosításokkal együtt szabad csak kihelyezni, amelyek gondoskodnak az adósról például munkanélküliség vagy egészségkárosodás esetén.
A bizalom tehát nem állt még helyre: a kutatásban részt vevők több mint fele nyilatkozott ezt igazolva, és csupán 2 százalék volt azok aránya, akik azt mondták, teljesen visszaállt az eredeti bizalmuk a pénzügyi szolgáltatókkal kapcsolatban. A „megengedőbbek” szemében már részben visszatért a korábbi bizalmi státus, és ez a tény feltétlenül reménykeltő lehet – állapítja meg a felmérés. VG
A válaszadók nagyjából nyolc százaléka szerint célravezető lehet egyes szereplők összeolvadása is, és minden huszadik gondolja úgy, hogy a jobb kommunikáció is segíthet a helyzeten.
A válaszadók nagyjából nyolc százaléka szerint célravezető lehet egyes szereplők összeolvadása is, és minden huszadik gondolja úgy, hogy a jobb kommunikáció is segíthet a helyzeten. Még fekete bárányok a bankok -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.