A Top 100 biztosítási alkusz egyesített nettó árbevétele 24,3 milliárd forint volt 2009-ben, szemben a 2008 adatain alapuló tavalyi lista 27,9 milliárd forintos összegével. Tavaly tehát csaknem 3,6 milliárd forinttal, 13 százalékkal csökkent az előző év top 100 alkuszának összesített nettó árbevétele. Eközben a teljes magyar GDP mintegy 6,2 százalékot zsugorodott, a biztosítók árbevétele pedig nagyjából hasonló mértékben, 6,7 százalékkal esett vissza - állapítja meg a Biztosítási Almanach 2010. Ugyanakkor fontos tudni, hogy a Top 100 listáján jelentősen megváltozott a szereplők összetétele, ha a 2008-as szereplők adatait néznénk, akkor csak 5 százalékos lenne a visszaesés.
Az egész piacot sújtó kedvezőtlen folyamatok közül külön kiemelhető az élet ág gyenge 2009-es teljesítménye és a gépjárműeladások drámai visszaesése. Csökkenést tapasztalunk rögtön a lista csúcsán: 2009-ben kevesebb volt az egymilliárd forint feletti bevételt elkönyvelő cégek száma, mint 2008-ban. Milliárd fölött 2009-ben öt cég teljesített, míg egy évvel korábban ezek száma nyolc volt. Másfél milliárdos bevétel fölötti cég tavaly egy akadt, idén már egy sem érte el ezt a mértéket. „A válságot jól jellemzi, hogy 2009-es bevételeivel az idei top 100-ból a cégek 10 százaléka nem jutott volna fel a tavalyi százas listára” – mondta el Bartha Zoltán, a Biztosítási Almanach kiadója. Az első tíz alkusz cég közül ötnek a tavalyihoz képest csökkentek a bevételei. „Az árbevételek csökkenő tendenciája a lista alsó tízesében is megfigyelhető: jellemző, hogy a 2009-es századik helyezett 56,4 millió forintos eredménye 2010-ben a sokkal előkelőbb 89. helyre is elég volna” – tette hozzá Bartha Zoltán.
Nemcsak fent és lent beszélhetünk csökkenő árbevételekről, ugyanez mondható el a százas lista összes tízes csoportjáról. A tendencia ugyanakkor legnagyobb arányban az éllovasokat sújtotta: a top százat érintő, nagyjából 3,67 milliárd forintos teljes bevételkiesés mintegy 60 százalékát az első tíz cégnek kellett elkönyvelnie. Itt kell megemlíteni ugyanakkor, hogy az alkuszi piacon természetesen nem csupán a bevételkiesés koncentrációja nagy, hanem magáé a bevételé is: a száz cég nettó árbevételének fele az első tizenkét cég számlájára kerül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.