Aki ezt nem teszi meg, csak egy bank, illetve lízingcég termékeit kínálhatja a vásárlóknak. Az autókereskedők, a pénzintézetek szakemberei szerint az elmúlt időszakban hozott jogszabály-módosítások, a hitelezés megszigorítása, a futamidő ésszerű mértékű lerövidítése, a nulla kezdőrészlet kiszorítása, a hitel- és fizetőképesség alaposabb ellenőrzése, a forintalapú hitelek előtérbe helyezése elegendő lenne a normális piaci működéshez, és fölöslegesnek tartják az újabb bürokratikus korlátozások bevezetését.
Kósa András, a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének elnökségi tagja a Népszavának elmondta: a használtautó-kereskedők számára inkább hátrányokkal jár az októbertől érvényes szabályozás. Egyebek mellett a hitelközvetítői képesítés túlzott adminisztrációval, bürokratikus kötelezettséggel jár.
A PSZÁF-regisztráció, illetve a képzés költségei a jelenlegi gazdasági helyzetben, amely az autókereskedelmet különösen sújtja, az ilyen kiadásokat sok kereskedő csak nehezen vagy sehogy nem tudja kigazdálkodni.
A jogszabályváltozás a vásárlókat érinti talán a legérzékenyebben, hiszen nekik az az érdekük, hogy minél szélesebb portfólióból választhassanak - mondta Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke. A vevő eddig bement a márkakereskedésbe és kiválasztotta a számára legmegfelelőbb gépkocsit és a legoptimálisabb hitel, illetve lízingkonstrukciót. Nem valószínű, hogy nagyon sok márkakereskedő vállalja a többletadminisztrációt és költséget, s ez azzal járhat, hogy a fogyasztó nem válogathat a hitellehetőségek közül. Ez nem lehet a vevő érdeke - mondta Gablini Gábor.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.