Már 60 százalék azoknak a 18-29 év közötti ügyfeleknek az aránya, akik legszívesebben az interneten keresztül bonyolítják le banki ügyleteiket, és ott informálódnak aktuális egyenlegükről a TakarékBank adatai szerint. A megkérdezettek közül legtöbben az internetbankot és a bankkártyát tervezik igénybe venni azok közül a szolgáltatások közül, amelyeket még nem használnak.
„A fiatalok kritikusan kíváncsiak az adott hitelintézet tevékenységére, az általuk kínált termékekre, és szolgáltatásokra. Arra a kérdésre, hogy mi alapján választanak bankot, a válaszadók többsége azt felelte, hogy minél több ismeretre van szükségük az adott hitelintézetről.” – hangsúlyozta Brezina Szabolcs, a TakarékBank ügyvezető igazgatója. Kompetens, sikeres személyre valló döntéseket kívánnak hozni: olyanokat, amelyekkel életkori társaik körében tiszteletet, elismerést, figyelmet vívhatnak ki – mutat rá a kutatás, amely szerint a hagyományos banki modell ideje lejárt.
Szüleikkel ellentétben ugyanis a fiatalok nem fogadják el a bank és a köztük feszülő információs aszimmetriát: tudni, befolyásolni, kontrollálni akarják a nekik szóló termékeket. A hazai kereskedelmi bankok többsége ennek ellenére csak a nem saját terméküknek számító Diákhitel értékesítésével, vagy a banki termékek alapjának számító valamely bankszámlával célozza meg a potenciális ügyfeleket.
A felmérés szerint a fiatal bankhasználók számára három prioritás van: mennyire könnyen, és kényelmesen tudnak azért a bankfiókba menni, hogy számlát nyissanak; van-e kifejezetten nekik szóló szolgáltatás-csomag; milyen termékekkel rendelkezik a bank, amelyek azonnal segítenek nekik szociális vágyaik kiteljesítésében, amelyekkel életkori társaik körében tiszteletet, elismerést, figyelmet vívhatnak ki. Utóbbi kettőt a válaszadók ötöde említette prioritásként.
„Az internetbank kapcsán megfigyelhető trend, hogy amíg alig tíz éve az elektronikus és online csatornákon végzett banki műveletek száma elenyésző volt a hagyományos ügyintézési formákhoz képest, addig ma már szinte valamennyi 18-29 év közötti ügyfél elektronikusan, vagy online intézi a pénzügyeit.” – tette hozzá Brezina Szabolcs.
A TakarékBank egy kifejezetten a kis összegű költéseket vizsgáló felmérése szerint a 18-29 évesek körében 3000 forint alatt jellemzően nagy gyakorisággal vásárolnak a megkérdezettek, és arra a kérdésre, hogy hol bonyolítják le ezeket a tranzakciókat, elsősorban a szupermarketek, benzinkutak, gyorséttermek, mozik és bevásárlóközpontok szerepelnek a válaszokban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.