A cég tapasztalata szerint a legtöbben este otthon, nyugodt körülmények között szerződnek, de nap közben órákat töltenek az Interneten azzal, hogy megtalálják a legjobb ajánlatot. A kampány első két napján az átszerződők 79 százaléka férfi volt – olvasható a CLB közleményében.
Minden eddiginél többen váltottak biztosítót. A CLB független biztosítási alkusz cégnél már most ötször annyian szerződtek át másik biztosítóhoz, mint tavaly ilyenkor – nyilatkozta Németh Péter, a CLB kommunikációs vezetője. A cég felméréséből kiderül, hogy a férfiak számára fontosabb a kötelezőbiztosítás-váltás, mint a nőknek. Az idei kampány első két napjában a „átszerződők” 79 százaléka férfi, 21 százaléka pedig nő volt.
Az elő két napon reggel fél 8 és 9 között, valamint délután 5 és 7 óra között látogatják a legtöbben azokat a honlapokat, amelyeken biztosítást lehet kötni. Noha ezekben az időpontokban tízszer annyian nézik meg ezeket az internetes helyeket, mint általában, a biztosításokat jellemzően a nyugodalmasabb órákban, este 7 után kötik azok, akik napközben végigfutották az ajánlatokat - derül ki az elemzésből.
Az első két nap adatai azt mutatták, hogy a biztosítót váltók 75 százaléka három cég ajánlata közül választott: az Allianz, Astra, K&H, közel egyenlő arányban osztozott az új kötéseken, 25 százalék pedig 11 másik cég ajánlatát választotta.
A CLB szerint az Astra, mint új szereplője a biztosítási piacnak, igen kedvező ajánlattal igekszik tarolni, az Allianz a 100 százalékos elektronikus kommunikációra, bankkártyás és inkasszós díjfizetésű e-GFB termékével ér el sikereket, a K&H -t pedig a banki világból jól csengő neve is segíti. Az MKB úgy tűnik „megunta”, hogy évek óta csak szemlélője a versenynek, az első két napon a "váltók" csaknem 7 százaléka választotta őket. Ez többek között annak is köszönhető, hogy elsősorban az alkuszokra támaszkodik, alkuszi csatornákon kedvezőbb díjat hirdetett. Viszont a tavalyi nagy nyertes, az Uniqa és az Aegon nem tudja megismételni a sikert, csak kevés kategóriában adnak „nyerő” díjat. Mindez nem véletlen, régi tendencia, hogy azok a biztosítók, amelyek az előző évben „túlnyerték” magukat, a következő évben korrigálnak.
További érdekesség, hogy feltűnően sok volt az első napokban az, aki Suzuki gépkocsijára kötött biztosítást. A kötések mintegy 25 százaléka vonatkozott erre a típusra, második helyen a „Volkswagnesek” és a „Fordosok” állnak 8-8 százalékkal. - nyilatkozta Németh Péter, CLB Alkusz Kft igazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.