BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Átrendeződőben a kgfb-piac

A K&H Biztosító több mint 200 ezer ügyfelet szerzett a kampányban

Kötelező. Komoly átrendeződéseket eredményezhetett a piacon a 2010-es kampány – ez derül ki az eddig összesített kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) adatokból. A január 1-jei évfordulóval rendelkező autósoknak (a mintegy 4,2 millió gépjármű 90 százaléka ilyen), ha váltani akartak, tavaly november végéig kellett felmondaniuk régi szerződésüket, és december végéig kellett megkötniük az új szerződést a kiszemelt szolgáltatóval. A lehetőséggel – akárcsak 2009-ben – tavaly is nagyjából másfél millióan éltek.

Az előzetes adatok szerint az egyik nagy nyertes a K&H Biztosító volt. „A kampány eredményeinek jelenlegi feldolgozottsága szerint mintegy 600 ezer szerződésünk van már, és év közben további növekedést várunk” – mondta lapunknak Kaszab Attila, a társaság vezérigazgató-helyettese. Ezzel könnyen lehet, hogy a cég több hellyel is előrelépve az idén – legalábbis ügyfélszámát tekintve – az Allianz mögött már a második legnagyobb szereplő lesz a kgfb-piacon. A K&H-hoz eddig hozzávetőlegesen 330 ezer új szerződés érkezett be, miközben a felmondások száma éppen hogy csak meghaladja a 100 ezret. Szintén növelheti piaci részesedését a Signal Biztosító, amely 40 ezer szerződést kötött, miközben csak 10 ezret veszített, így 40 százalékkal bővítheti az idén ügyfélállományát. A lapunk kérdéseire válaszoló cégek közül a Posta Biztosítónál is pozitív a mérleg az ügyfélszám tekintetében, 105 ezer új ügyfelet szereztek, 20 ezerrel többet, mint amennyi elpártolt tőlük, és az Unionnál is több az új kliens, mint a távozó.

Ami a többi társaságot illeti, az online alkuszok korábbi adatai szerint javíthatott még mutatóin a Köbe és az MKB, és százezres ügyfélállományt szerezhetett az újonnan piacra lépett román Astra Biztosító itteni fióktelepe is. Az Allianz az internetes alkuszoknál ugyan körülbelül ugyanannyi új klienset szerzett, mint amennyit veszített, mivel azonban a társaság a többi hagyományos csatornán az egyik legerősebb jelenléttel rendelkező biztosító, így összességében valószínűleg szintén pluszban zárta a kampányt. Több piaci szereplő viszont arra figyelmeztetett: a nyertesek lehet, hogy veszítenek. Az alacsony díjak ugyanis veszteséget okozhatnak, és veszélyeztethetik a szolgáltatás színvonalát.

Több nagy biztosító épp ezért úgy döntött, nem is száll be az egyre élesebb árversenybe, és „elengedte” a nyereséget már nem eredményező ügyfélkört. A 2009-es kampány egyik nagy nyertesének számító Aegon számára a szezon például negatívan zárult. „Biztosítónk azt a stratégiát folytatja, hogy a megállapított díjaink a minket választó ügyfelek érdekében ne veszélyeztessék a szolgáltatás biztonságát” – mondja Papp Lászlóné, az Aegon Magyarország gépjármű-biztosítási üzletágának igazgatója. Folytatódott a lemorzsolódás a Groupama Garanciánál is: a tavalyi 310 ezer kliensből 79 ezer mondott fel, miközben csak 25 ezer újat sikerült szerezniük.

A Generalinak sem sikerült megőriznie tavaly decemberi, bő félmilliós szerződésállományát, hiszen 170 ezren pártoltak el tőle, miközben csak 120 ezer új kliens választotta a céget. Az internetes alkuszok adatai szerint a csoportszintű eredményen a korábbi években rendkívül sikeres Genertel sem javított, a direkt biztosító is több ügyfelet veszített, mint amennyit nyert. A 2009-es kampány legsikeresebb szereplője, az Uniqa lapunknak úgy nyilatkozott: „az új szerzés és az állományvesztés visszatükrözte az üzleti stratégiánkat, és a várakozásoknak megfelelően alakult”. Pontos adatai a cégnek még nincsenek a kampányról, ám a világhálós közvetítők eddigi összesítése szerint valószínűleg az Uniqa is mínuszban zárta a szezont.

A 2011-re meghirdetett díjak tovább csökkentek, a kampányban 17-18 ezer forint körüli éves tarifával köthettek szerződést az autósok, ez év közben – a kampánykedvezmények megszűnése miatt – némileg emelkedhet, de több társaságnál, például a Groupama Garanciánál vagy az Aegonnál nem változnak az árak. Ez azt is jelentheti, hogy az év közbeni szerzéseknél ezek a cégek előnybe kerülhetnek a kampányidőszakban sikeresebb versenytársaikhoz képest.

Mire ügyeljen az autós?

Aki január 1-jén váltott biztosítót és január közepéig nem kapott értesítést a korábbi szerződés törléséről, mindenképpen ellenőrizze, hogy a felmondással minden rendben volt-e – tanácsolják a biztosítók. Szintén érdemes érdeklődni, ha az új biztosító január végéig nem jelentkezik.

Ügyelni kell arra is, hogy az autóban legyen ott az új biztosítás megkötését igazoló dokumentum, és arra is, hogy február végéig befizessék az esedékes díjat. Ha itt valami vita van – például a bónuszfokozat miatt –, akkor is be kell fizetni a megállapított díjat, mert ellenkező esetben a szerződés megszűnhet. A félreértés tisztázása után persze az esetleges túlfizetés viszszajár.

Ügyelni kell arra is, hogy az autóban legyen ott az új biztosítás megkötését igazoló dokumentum, és arra is, hogy február végéig befizessék az esedékes díjat. Ha itt valami vita van – például a bónuszfokozat miatt –, akkor is be kell fizetni a megállapított díjat, mert ellenkező esetben a szerződés megszűnhet. A félreértés tisztázása után persze az esetleges túlfizetés viszszajár. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.