Az "Új fogyasztói elvárások korszaka" című felmérést világszerte több mint 20.000 lakossági banki ügyfél megkérdezésével készítették, Magyarországon mintegy ezer embert kérdeztek meg.
Nagy István Ottó, az Ernst and Young üzletviteli és tanácsadási szolgáltatások partnere az eredményeket bemutató szerdai sajtótájékoztatón hangsúlyozta: a bankolók számára a pénzintézetükhöz való viszonyt leginkább a jó hírnév és a banki tanácsadóval kialakított személyes kapcsolat határozza meg, utóbbit 6-os skálán 3,9, előbbit 4,5 pontra értékelték a megkérdezettek. Az árpolitika csak a harmadik a sorban, 3,4 ponttal.
Az Ernst and Young azt is vizsgálta, hogy a megkérdezettek hány bankkal állnak rendszeres kapcsolatban: Magyarországon 44 százalék csak egy banknak ügyfele, míg 56 százalék két, három vagy több bankkal is kapcsolatban áll. Ez nem tér el jelentősen az 59 százalékos európai átlagtól - fejtette ki a szakember.
A magyar válaszadók 74 százaléka - illeszkedve a nemzetközi átlaghoz - nem lenne hajlandó fizetni független pénzügyi tanácsadásért, mert úgy véli, hogy ez a banki szolgáltatások része kell hogy legyen. A banki ügyfelek 22 százaléka ugyanakkor nagy értékű befektetések esetén alkalmazna független tanácsadót, míg például Németországban 17, Franciaországban 14, Hollandiában pedig csak 6 százalék ezen lakossági ügyfelek aránya.
Bankváltásnál a szolgáltatások minősége és az ár a meghatározó - hívta fel a figyelmet Nagy István Ottó. Elmondta: a válaszadók 43 százaléka a szolgáltatások minősége, 38 százaléka pedig az ár miatt vált bankot a felmérés összesített eredményei szerint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.