A magán-nyugdíjpénztári rendszer átalakítása növelte az igényt a megtakarítási jellegű életbiztosítások iránt – mondja Garamvölgyi Zoltán, a Groupama Garancia Biztosító élet- és bankbiztosítási vezérigazgatója, aki arra számít, hogy a második pillérből kivált ügyfelek várhatóan újabb megoldásokat keresnek nyugdíjaséveik biztonságának megteremtéséhez, ezen belül az élet-, illetve nyugdíjbiztosítások mellett is sokan lerakják majd a voksukat. Az érdeklődést azonban a jelek szerint tettek már nem követik, és ez a biztosítási szektor eredményein is látszik.
Az életbiztosítási piac zsugorodása a szerződések darabszámán is nyomot hagyott: a 2011. március végi 1,96 millió szerződés több mint 111 ezer darabbal volt kevesebb, mint az egy évvel korábban nyilvántartott 2,08 millió. „Ennek oka, hogy a hagyományos termékek állománya csökkent, a unit-linked biztosításoké pedig nem növekedett. Még mindig sok a kimenő állomány, amelyet az új kötések nem tudnak ellensúlyozni” – magyarázza Schaub Erika, a Generali személybiztosítási üzletágának vezetője. A biztosítók szakértői szerint hiába ismerik fel sokan, hogy takarékoskodni kellene a nyugdíjasévekre, a konkrét cselekvésig viszonylag kevesen jutnak el. Ennek egyik oka, hogy a pénzügyi kultúra alapjai is hiányoznak a legtöbb embernél – mondja Bartha Viktória, az Aegon életbiztosítási vezérigazgató-helyettese.
A felnőtt lakosság elenyésző hányada ismeri és követi csak azt az aranyszabályt, hogy a munkába állást követően a mindenkori bevételek tizedét félre kell tenni ahhoz, hogy megfelelő alaptőkét halmozzon fel az ember a nyugdíjasévekre. Igaz – teszi hozzá a szakember –, sokaknál ennek anyagi okai vannak. Akik havi 80-100 ezer forintos jövedelemből próbálnak megélni, örülnek, ha az alapvető kiadásaikat finanszírozni tudják, sajnálatos viszont, hogy azok sem készülnek tudatosan a nyugdíjasévekre, akik ezt jövedelmük alapján megtehetnék.
A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.