Valamelyest árnyalja persze a képet, hogy az idei statisztikából hiányoznak a CIG Pannónia számai, miután a cég nemrég összerúgta a port a szövetséggel, és kivált belőle. Az élet ágon bekövetkezett markáns díjcsökkenés ennek is betudható, a tavalyi 227,6 milliárd forint után az idén már csak 212,8 milliárdot kasszíroztak a hazai társaságok. A másik ok, amely miatt visszaesést tapasztalhattunk, az egyszeri és eseti díjas befizetések viszonylag markáns csökkenése. A rendszeres díjas befizetések viszonylag szerény mértékben csökkentek csak, és ha a CIG Pannónia feltételezett eredményét is beszámítjuk, minden bizonnyal még növekedés is lehetett a piacon.
A nem élet ágon – egyáltalán nem meglepő módon – szintén díjbevétel-csökkenés volt, a tavalyi 215,3 milliárd után az idén már csak 206,6 milliárdnyi forgalmuk volt a társaságoknak az első hat hónapban. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) piaca a tavalyi kampány során bekövetkezett tarifazuhanás miatt tovább zsugorodott, csaknem 13 százalékkal, 55,9 milliárd forintra.
Szintén apadtak a cascóból származó díjbevételek: alig 38 milliárd forint folyt be, csaknem 6 milliárddal kevesebb, mint egy évvel korábban. „A cascodíjbevételek csökkenése mögött több, a piac struktúráját is érintő jelenség áll” – mondja Szombat Tamás, a Magyar Biztosítók Szövetsége gépjármű-biztosítási tagozatának elnöke. A piacon egyre inkább terjednek a limitált szolgáltatást nyújtó casco termékek, a biztosítási csomagok, és teret nyernek a „részcascók”, persze alacsonyabb díjért.
Az élet-, baleset- és lakásbiztosításoknál leginkább a biztosítási ügynökökhöz vagy biztosítói honlapokhoz fordulnak az érdeklődők. A casco megkötése előtt mindhárom csatornát sokan használják.
Az utasbiztosításnál ragaszkodnak az ügyfelek leginkább ahhoz, hogy személyes tájékoztatást kapjanak a fiókokban.
Az élet-, baleset- és lakásbiztosításoknál leginkább a biztosítási ügynökökhöz vagy biztosítói honlapokhoz fordulnak az érdeklődők. A casco megkötése előtt mindhárom csatornát sokan használják.
Az utasbiztosításnál ragaszkodnak az ügyfelek leginkább ahhoz, hogy személyes tájékoztatást kapjanak a fiókokban. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.