BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Zsugorodó biztosítói piac

Tovább csökkent a biztosítók díjbevétele. Az életbiztosításoknál az egyszeri díjas befizetések estek vissza, a nem élet ágon pedig az autós biztosítások piacán bekövetkezett zuhanások hagytak komoly nyomot.

Bár a biztosítók bizakodtak, hogy az idén már javulás lesz a díjbevételekben, az első fél év adatai szerint ez nem következett be. A Magyar Biztosítók Szövetségének adatai szerint az első hat hónap során a hazai biztosítótársaságok 419,4 milliárd forintnyi díjbevételre tettek szert, ez több mint 5 százalékkal elmarad a 2010-es első félévitől.

Valamelyest árnyalja persze a képet, hogy az idei statisztikából hiányoznak a CIG Pannónia számai, miután a cég nemrég összerúgta a port a szövetséggel, és kivált belőle. Az élet ágon bekövetkezett markáns díjcsökkenés ennek is betudható, a tavalyi 227,6 milliárd forint után az idén már csak 212,8 milliárdot kasszíroztak a hazai társaságok. A másik ok, amely miatt visszaesést tapasztalhattunk, az egyszeri és eseti díjas befizetések viszonylag markáns csökkenése. A rendszeres díjas befizetések viszonylag szerény mértékben csökkentek csak, és ha a CIG Pannónia feltételezett eredményét is beszámítjuk, minden bizonnyal még növekedés is lehetett a piacon.

A nem élet ágon – egyáltalán nem meglepő módon – szintén díjbevétel-csökkenés volt, a tavalyi 215,3 milliárd után az idén már csak 206,6 milliárdnyi forgalmuk volt a társaságoknak az első hat hónapban. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) piaca a tavalyi kampány során bekövetkezett tarifazuhanás miatt tovább zsugorodott, csaknem 13 százalékkal, 55,9 milliárd forintra.

Szintén apadtak a cascóból származó díjbevételek: alig 38 milliárd forint folyt be, csaknem 6 milliárddal kevesebb, mint egy évvel korábban. „A cascodíjbevételek csökkenése mögött több, a piac struktúráját is érintő jelenség áll” – mondja Szombat Tamás, a Magyar Biztosítók Szövetsége gépjármű-biztosítási tagozatának elnöke. A piacon egyre inkább terjednek a limitált szolgáltatást nyújtó casco termékek, a biztosítási csomagok, és teret nyernek a „részcascók”, persze alacsonyabb díjért.

Egy-két óra alatt választunk

A kgfb-vel kapcsolatban az online alkuszok honlapja a legnépszerűbb információforrás, és ennél a terméknél az ügyfelek 71 százaléka másfél-két órát fordít döntés előtt a díjak és szolgáltatások öszszehasonlítására – állapította meg a khdirektbiztositas.hu és a GfK Hungária közös kutatása.

Az élet-, baleset- és lakásbiztosításoknál leginkább a biztosítási ügynökökhöz vagy biztosítói honlapokhoz fordulnak az érdeklődők. A casco megkötése előtt mindhárom csatornát sokan használják.

Az utasbiztosításnál ragaszkodnak az ügyfelek leginkább ahhoz, hogy személyes tájékoztatást kapjanak a fiókokban.

Az élet-, baleset- és lakásbiztosításoknál leginkább a biztosítási ügynökökhöz vagy biztosítói honlapokhoz fordulnak az érdeklődők. A casco megkötése előtt mindhárom csatornát sokan használják.

Az utasbiztosításnál ragaszkodnak az ügyfelek leginkább ahhoz, hogy személyes tájékoztatást kapjanak a fiókokban. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.