Túllépve az előzetes várakozásokon, ismét meghaladta az egymilliót a novemberi kötelező biztosítóváltások száma – írja elemzésében a Biztositas.hu. Nem csak a váltók száma lepte meg a szakmát, de a kampányidőszakban bekövetkezett díjcsökkenés mértéke is. A biztosítók többsége enyhe díjcsökkenésre vagy tarifák stagnálására számított, ehhez képest a díjak mintegy 25 százalékot estek, a 2010-es kampányban számolt 17 ezer forintos átlagról 12600 forintra süllyedtek.
A zuhanó díjak tömegével mozgatták meg a váltókat. A biztosítók közül a legtöbben az Uniqát választották – ez a társaság 180 ezer új szerződést kötött. Szintén jól sikerült a kampány a K&H, a Posta és az Allianz számára, társaságonként számolva százezer darabot meghaladó új szerzéssel. Az autósok közül a legtöbben internetes csatornát is használtak a kampány során, a váltók 90 százaléka ellenőrizte a díját az online szolgáltatók segítségével. A kötések és felmondások lebonyolításában is tovább erősödött az internetes alkuszok szerepe, immáron a magánszemélyek biztosítóváltásának felét ilyen cégek intézték. A megtakarítások miatt is érdemes volt a világhálót választani, mivel nagyon sok biztosító adott kedvezményt az interneten kötő, online ügyintézést választó ügyfeleknek.
A biztosítók az újabb díjcsökkentést a károk vártnál kedvezőbb alakulásával indokolták, de a Biztositas.hu szerint többeknél veszteséges lehet emiatt a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) üzletág. Ez pedig a jövőben a díjak növekedését eredményezheti, az emelkedés mértéke persze még kérdéses. Az internetes alkusz által megkérdezett biztosítótársaságok az idei évre még a díjak stagnálását, de 2014-re már kisebb mértékű emelkedését valószínűsítik. Megkönnyítheti a tarifák emelését az is, hogy egyre kevesebb autós biztosítási évfordulója esik már csak az év végére. A nem kampányidőszakban váltó autósok pedig hajlamosabbak elfeledkezni a váltásról, ami csillapíthatja az árversenyt a biztosítók között.
Az online alkuszcégeket egyébként nem csak kgfb-kötésre használják az ügyfelek – mondja Rácz István, a Biztositas.hu ügyvezetője. 2011 hasonló időszakához képest 2012 januárjára megháromszorozódtak az interneten keresztül kötött év közbeni kötelező és egyéb biztosítási szerződések, az autósok ugyanis a jelek szerint már nem csak a kampányban használják az internetes alkuszi kalkulátorokat, de év közben is jellemzően ennek a csatornának a segítségével választják ki a legjobb ajánlatokat. Az internetes biztosítások további erősödését jelzi, hogy a várakozások szerint az idén, a több mint 150 ezer évközi kötelező biztosítás mellett 250-300 ezer utas-, casco- és lakásbiztosítást is a világhálón kötnek majd meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.