BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hitel reklámok - Szeretjük őket, de nem győznek meg

A GfK Retail Banking Monitor (RBM) adatai szerint a banki szolgáltatások igénybevétele nőtt a Közép-európai régióban, de a válság hatására a lakosság erőteljesen visszafogta a hitelfelvételt.

A kutatás keretében gyűjt adatokat minden évben a közép- és kelet-európai országok pénzügyi piacának legfontosabb mutatóiról. Az idei felmérés Magyarország mellett még 14 közép-kelet európai ország piacát vizsgálta.

Habár a pénzügyi szektor az egész régióban nehézségekkel küszködik, az RBM adatai alapján enyhén pozitív piaci tendencia kezd kirajzolódni a régió egészét tekintve. A banki szolgáltatásokat igénybe vevő lakosság aránya Közép- és Kelet-Európában 6 százalékkal nőtt és 2011 végére elérte a 80 százalékot. Magyarországon a felnőtt lakosság 83 százaléka áll kapcsolatban bankokkal, és ez az arány alig változott az elmúlt években.

Közép- és Kelet-Európában a banki folyószámlák használatának elterjedése a banki szolgáltatásokat igénybe vevő lakosság arányának növekedésével függ össze. Dinamikus növekedés tapasztalható viszont a bankkártyák és az internet banki szolgáltatások területén. 2011-ben már minden második közép- és kelet-európai lakos használt kártyát a vásárlásaihoz. Az internetes ügyintézés pedig olyan országokban is felgyorsíthatja a fejlődést, ahol a banki szolgáltatások használata a nagy földrajzi távolságok, vagy a gyengébb infrastruktúra miatt eddig elmaradt a régiós átlagtól.

A fogyasztói szokások és az igények megváltozását jól mutatja GfK banki reklámokkal kapcsolatos felmérése is. A hitelajánlatokat népszerűsítő hirdetések ismertsége és kedveltsége nem változott az elmúlt négy évben, ám az ilyen reklámok mozgósító hatása a válság előtti érték felére esett vissza.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.