A típusonkénti lebontásból kitűnik, hogy jelentős növekedés volt tapasztalható a viszonylag új, 6-os sorozat tekintetében és az X3 modell esetében is. Az értékesítési adatok meghaladják a piac méretének növekedését, azonban a BMW értékesítési igazgatója néhány nappal korábban globális szinten 10 százalékos növekedést remélt szeptemberben, ami még teljesíthető, de ehhez a többi kontinensen is jó értékesítési adatokra lesz szükség.
11 százalékkal csökkent az új autók értékesítése Németországban szeptemberben, ami kedvezőtlen az olyan hazai márkáknak, mint a BMW, vagy a Daimler csoporthoz tartozó Mercedes. Ugyanakkor ezen márkák értékesítésének csak egy töredéke származik a hazai piacról, nagyrészt Amerikában és Ázsiában igyekeznek növekedni. Ezt támasztja alá az a tény is, hogy a BMW kétszámjegyű növekedési eredményt remél szeptember hónapra, azonban a pontos adatot még nem publikálták.
A Daimler csoporthoz tartozó Mercedes 7 százalékkal növelte gépkocsi értékesítéseit szeptemberben. Az értékesítés felfutását segítette a megújult C és GLK modell jó teljesítménye az amerikai piacokon.
Olaszországban tovább csökkentek az autóértékesítések. Szeptemberben az előző évhez képest 20,5 százalékkal kevesebb autót értékesítettek. A helyzet a Fiat esetében sem sokkal jobb, bár a cég 0,6 százalékponttal tudta növelni részesedését az előző évi 30,3 százalékhoz képest. Az olasz autógyártó szeptemberben 33.000 új autót tudott értékesíteni Olaszországban, az első kilenc hónapban összesen 324.000 darabot. A márkán belül a legkelendőbb modellek a Panda, a Punto és a Fiat 500-as.
A Fiat többségi tulajdonában álló Chrysler rekordértékesítésről számolt be. Az előző év szeptemberéhez képest 12 százalék-kal növelte értékesítési volumenét. Szeptemberben 142.041 darab gépkocsit értékesítettek, ami a Lehman 2008-as összeomlása óta a legjobb iparági adatnak számít.
Az M.M Warburg befektetési bank 5,9 eurós célárfolyam mellett vételről tartásra minősítette le az Infineon részvényeit, ugyanakkor az S&P 5 eurós célár mellett az eddigi eladásról tartásra módosította ajánlását.
A Linde kanadai leányvállalata megvette a Contact Welding-et, hogy Ontario délnyugati részén erősítse a pozícióját. A Contact Welding már 17 éve forgalmaz sikeresen ipari, orvosi és speciális gázokat, valamint hegesztéshez szükséges berendezéseket Kanada nagyobb piacain.
A Telefonica elsődleges részvénykibocsátás (IPO) keretében tőzsdére kívánja vinni német leányvállalatát ebben a negyedévben. A pontos érték egyelőre még nem ismert, de 1 és 1,5 milliárd euró között lehet a részvénykibocsátás értéke. A korábbi információkkal összhangban magas osztalékfizetési hányaddal próbálná meg a társaság a befektetők érdeklődését felkelteni. A részvénykibocsátással a társaság jelentősen csökkentheti óriásira duzzadt, 58 milliárdos adósságát, melynek kamatterhei jelentős terhet rónak a spanyol telefontársaságra. Ilyen mértékű adósság csökkentés éves szinten 25 millió euróval csökkentené a vállalat kamatterheit, ekkora mértékű eredményjavulás pedig kb. 0,6 százalékkal emelné meg a részvény értékét.
Az amerikai munkahely- és egészségvédelmi felügyelet 172 ezer dollárra bírságolta meg a Thysennkrupp-ot. Texasi munkaterületeken 28 pontban sértette meg a vállalat a biztonsági előírásokat. A bírság részvényenkénti értéke nem jelentős.
Egyes hírek szerint a Thyssenkrupp az éves pénzügyi kimutatásának közzétételét novemberről decemberre halasztja, a leányvállalati akvizíciók miatt.
A Bayer kevésbé ismert üzletága az anyagtudományokkal foglalkozik és most ebben a szegmensben is beruházásokat tervez a vállalat. Egy közepes méretű, 50 millió eurós (részvényenként 0,06 eurós) beruházás keretében megduplázzák a Németország keleti felében található, Hi-Bis nevű vállalattal közösen működtetett gyár kapacitását, ahol az Apec nevű terméket gyártják. Az Apec a polikarbonát egyik speciális változata, nagy előnye, hogy a hőre érzéketlen, így elsősorban lámpák és elektronikai eszközökben használják fel, a termelés pedig 2014-ben kezdődhet el. A bejelentés kedvező, azonban csak mérsékelt pozitív árfolyamhatása lehet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.