BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Swissair tolta leginkább a Lufthansa szekerét

A Lufthansa csoport utasainak száma 1,6%-kal emelkedett az előző évhez képest, ugyanakkor a repült kilométerek száma ennél kisebb mértékben változott, vagyis összességében növekedett a repülőgépek kihasználtsága – írják az Erste elemzői.

Szeptemberben 81,6%-os, míg az első 9 hónapban 79,3%-os volt a repülőgépek kihasználtsága. A teherfuvarozás terén azonban csökkenés volt tapasztalható és összességében itt lényegesen rosszabb a kihasználtság is (mindössze 66,0%). A leányvállalati bontásban látható, hogy az utas számot a Swissair volt képes a legnagyobb mértékben növelni. Ráadásul ez a leányvállalat rendelkezik a legmagasabb kihasználtsággal is (86,1%).

A Lufthansa belga leányvállalata, a Brussels Airlines a költségek csökkentése érdekében szorgalmazni fogja a részmunkaidős szerződéseket, és a pilóták óraszámát is 15%-al csökkenti. Így elbocsátások nélkül 25 millió eurót spórolhatnak meg. Belgium legnagyobb légitársasága tavaly 80 millió eurós veszteséget ért el, emiatt csak a jövedelmező európai járatokat tartják meg és további szolgáltatásokat indítanak Észak-Amerikába és Afrikába. A tervezett hosszú távú utak miatt további pilótákra lesz szükségük, annak ellenére, hogy most a szükségesnél 60-nal többet foglalkoztatnak.

A Brussels Airlinesnak megszorításokat kell végrehajtania ahhoz, hogy támogatást kaphasson. Ezért a Lufthansa akár 100 millió euróval is támogathatja a leányvállalatát, melyben 45%-os részesedése van. A finanszírozás részleteiről még nem tárgyaltak.

A Lufthansa Technik és a GE Aviation hosszú távú együttműködési megállapodást kötött. A megállapodás a repülőgépek szervizeléséhez és alkatrész ellátásához kötődik.

Az ArcelorMittal bejelentette, hogy 2.000 millió tonnányi acél tartóoszlopot fog szállítani Pakisztán legmagasabb épületéhez, a Bahria Icon toronyhoz. A megrendelés teljes értéke 2,8 millió dollár.

Németország továbbra is tervezi, hogy EADS részvényeket vásárol a Daimlertől, a KfW állami fejlesztési bankon keresztül. Ugyan a tárgyalások szerdán megakadtak, de Angela Merkel szóvivője, Steffen Seibert közölte, a kormány folytatni fogja a repülőgépgyártó megvételére tett próbálkozásokat.

A Daimler bemutatta az első Indiában készített Mercedes sport gépjárművét. Az országban nő a keresletet a prémium kategóriára, ezt próbálják az új autókkal lefedni. Kezdetben M osztályú kocsikat gyártanak majd, melyek 89 ezer dollárba fognak kerülni.

Sergio Marchionne, a Fiat elnöke szorgalmazza az európai beavatkozást a gépkocsi ágazatban, ugyanis egyelőre nincs EU-s terv a fellendítésre. Jelenleg mélyponton vannak az eladások, és a következő évben sem lesz ez másképp. A vezérigazgató megerősítette, hogy csak október végén közlik a kitűzött célokat, ugyanis még dolgoznak azokon.

A Moody’s Ba3 besorolásúra minősítette le a Fiatot, és negatívak a kilátások.

A Siemens részvények besorolását vételről tartásra minősítette le a Deutsche Bank.

A Siemens és az Alstom közösen nyerte a belga vasútfejlesztési tendert 1 milliárd euró értékben. Ennek eredménynövelő hatása 0,09 euró, aminek értéknövelő hatása 1,3 euró, vagyis az árfolyam 1,5%-a lehet.

A Total 250 millió köblábbal (7 millió köbméter) tervezi növelni gázkitermelését Indonéziában 2013-ra. A kitermelés növelését a Mahakam blokkban lévő 3 új gázmezőtől várják.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.