BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem fogy az S osztály, csökkenti a munkaidőt a Mercedes

Wilfried Porth, a Daimler igazgatósági tagja lényegében elismerte azokat a korábbi információkat, amelyek arra vonatkoztak, hogy a Mercedes S osztály iránti gyenge kereslet miatt csökkentik a ledolgozott munkaórák számát – írják az Erste elemzői.

Ugyanis az elmúlt időszakban közel 100 órával dolgoztak kevesebbet a gyár Mercedes S osztályon dolgozó munkatársai. Ugyanakkor a korábbi információkkal ellentétben nem csökkentették a műszakok számát. Az új S osztály hamarosan megérkezik és a német márka ettől várja értékesítéseinek ismételt felfutását a luxusszegmensben.

A Fiat elnöke, Sergio Marchionne megerősítette, hogy az idei évben várhatóan 700 millió euró veszteséget fog realizálni Európában. Szerinte a kontinensen legfeljebb 12,5 millió gépkocsit fognak értékesíteni a gyártók, és nem is számít ennek a gyors növekedésére. A Fiat bejelentette, hogy még idén lezárja oroszországi gyáránál a kivitelezés megkezdése előtti munkálatokat. Az új gyár Szentpétervár mellett fog felépülni és annak szükségességét a gyorsan növekvő orosz autópiaccal indokolták.

Szeptemberben az ArcelorMittal ukrán leányvállalatának kitermelése 17,3%-kal növekedett az előző évhez képest. Az első kilenc hónapban 14%-os növekedés volt tapasztalható.

-A Banco Santander visszavonulót fújt a Royal Bank of Scotland 316 fiókjának megvásárlásától, amely 1,7 milliárd fontba (2,1 milliárd euró) került volna. Az egyezséget még 2010-ben kötötte a két bank, azóta viszont a Banco Santandernek jelentősen növelnie kellett a likviditását (eszközök és részesedések eladása), így nem meglepő a lépés. Az RBS most más utat keres a 316 fiók értékesítésére. A hírnek nem kellene az árfolyamra hatnia.

A BASF bejelentette, hogy felvásárolja a Ciech globális TDI (toluol-diizocianát) üzletét. A tranzakció várhatóan 2013 első negyedévében zárul le, és az akvizíciót még jóvá kell hagynia az illetékes versenyhatóságoknak. A TDI az egyik kulcseleme a poliuretán iparnak, elsősorban a bútoripar (rugalmas szivacsok matracokhoz, párnákhoz vagy fa bevonatokhoz), valamint az autóipar (pl. ülésekhez és utastér belső kialakításokhoz) használja.

A Bayer részvényeinek ajánlását egy fokozattal csökkentette a Cheuvreux, de még így is a felülteljesítő kategóriában vannak a papírok.

A CNH Global (a New Holland mezőgazdasági gépjárműgyártó vállalat) speciális bizottsága visszautasította anyavállalatának, a Fiatnak a vételi ajánlatát a maradék 12%-nyi részvényre, ugyanis alacsonynak találták a vételárat.

A Lufthansa üzemanyagköltségei 1,3 milliárd euróval emelkedhetnek a tavalyi évhez képest az igazgatótanács bejelentése szerint. A hír olyan tekintetben nem meglepő, hogy már az első féléves eredményben is hasonló mértékű emelkedés volt megfigyelhető. A Lufthansa Germanwings légitársaságánál sztrájkba kezdhetnek a pilóták, mivel fizetésük nem éri el a társaság más vállalatainál alkalmazott bérszínvonalat. A hír negatív a Lufthansa-ra nézve, azért is, mert a társaság a múlt héten jelentette be, hogy rövidtávú járatait a Germanwingsbe csoportosítaná át.

A Siemens vezérigazgatója szerint lassú növekedésnek nézünk elébe az elkövetkező években. Kína lassul, Amerikai gyengén növekszik, Európa pedig recesszióval küzd, de a cégvezető nem számol világméretű recesszióval. Szerinte az ipari aktivitás a feltörekvő piacokon is csökkenni fog, ugyanakkor a német ipart erősnek és versenyképesnek látja. A költséghatékonysági intézkedések részleteiről, amely létszámleépítést is takar (~10.000 fő), november 8-án ad számot a cég. A Siemens besorolását vételről tartásra csökkentette a Societe Generale, mivel szerinte a november 8-án bemutatásra kerülő költségcsökkentési programmal szemben túl nagyok az elvárások, melyeket a cég nem tud majd teljesíteni.

A Total közölte, hogy upstream üzletágának reorganizációjára készül, azonban további részleteket egyelőre nem jelentett be. A Total új kút fúrásával folytatja a palagáz keresését Lengyelországban, még azután is, hogy az Exxon Mobilnak sikertelen volt a kutatása. A Totalnak ezen kívül már két kútja van a térségben. Az Exxon viszont a hat kútfúrási engedélyéből kettőt hamarosan le fog mondani a sikertelen eredmények miatt. A Lengyel Föltani Intézet szerint az ország hasznosítható palagáz tartaléka 768 milliárd köbméter.


 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.