Ugyanis az elmúlt időszakban közel 100 órával dolgoztak kevesebbet a gyár Mercedes S osztályon dolgozó munkatársai. Ugyanakkor a korábbi információkkal ellentétben nem csökkentették a műszakok számát. Az új S osztály hamarosan megérkezik és a német márka ettől várja értékesítéseinek ismételt felfutását a luxusszegmensben.
A Fiat elnöke, Sergio Marchionne megerősítette, hogy az idei évben várhatóan 700 millió euró veszteséget fog realizálni Európában. Szerinte a kontinensen legfeljebb 12,5 millió gépkocsit fognak értékesíteni a gyártók, és nem is számít ennek a gyors növekedésére. A Fiat bejelentette, hogy még idén lezárja oroszországi gyáránál a kivitelezés megkezdése előtti munkálatokat. Az új gyár Szentpétervár mellett fog felépülni és annak szükségességét a gyorsan növekvő orosz autópiaccal indokolták.
Szeptemberben az ArcelorMittal ukrán leányvállalatának kitermelése 17,3%-kal növekedett az előző évhez képest. Az első kilenc hónapban 14%-os növekedés volt tapasztalható.
-A Banco Santander visszavonulót fújt a Royal Bank of Scotland 316 fiókjának megvásárlásától, amely 1,7 milliárd fontba (2,1 milliárd euró) került volna. Az egyezséget még 2010-ben kötötte a két bank, azóta viszont a Banco Santandernek jelentősen növelnie kellett a likviditását (eszközök és részesedések eladása), így nem meglepő a lépés. Az RBS most más utat keres a 316 fiók értékesítésére. A hírnek nem kellene az árfolyamra hatnia.
A BASF bejelentette, hogy felvásárolja a Ciech globális TDI (toluol-diizocianát) üzletét. A tranzakció várhatóan 2013 első negyedévében zárul le, és az akvizíciót még jóvá kell hagynia az illetékes versenyhatóságoknak. A TDI az egyik kulcseleme a poliuretán iparnak, elsősorban a bútoripar (rugalmas szivacsok matracokhoz, párnákhoz vagy fa bevonatokhoz), valamint az autóipar (pl. ülésekhez és utastér belső kialakításokhoz) használja.
A Bayer részvényeinek ajánlását egy fokozattal csökkentette a Cheuvreux, de még így is a felülteljesítő kategóriában vannak a papírok.
A CNH Global (a New Holland mezőgazdasági gépjárműgyártó vállalat) speciális bizottsága visszautasította anyavállalatának, a Fiatnak a vételi ajánlatát a maradék 12%-nyi részvényre, ugyanis alacsonynak találták a vételárat.
A Lufthansa üzemanyagköltségei 1,3 milliárd euróval emelkedhetnek a tavalyi évhez képest az igazgatótanács bejelentése szerint. A hír olyan tekintetben nem meglepő, hogy már az első féléves eredményben is hasonló mértékű emelkedés volt megfigyelhető. A Lufthansa Germanwings légitársaságánál sztrájkba kezdhetnek a pilóták, mivel fizetésük nem éri el a társaság más vállalatainál alkalmazott bérszínvonalat. A hír negatív a Lufthansa-ra nézve, azért is, mert a társaság a múlt héten jelentette be, hogy rövidtávú járatait a Germanwingsbe csoportosítaná át.
A Siemens vezérigazgatója szerint lassú növekedésnek nézünk elébe az elkövetkező években. Kína lassul, Amerikai gyengén növekszik, Európa pedig recesszióval küzd, de a cégvezető nem számol világméretű recesszióval. Szerinte az ipari aktivitás a feltörekvő piacokon is csökkenni fog, ugyanakkor a német ipart erősnek és versenyképesnek látja. A költséghatékonysági intézkedések részleteiről, amely létszámleépítést is takar (~10.000 fő), november 8-án ad számot a cég. A Siemens besorolását vételről tartásra csökkentette a Societe Generale, mivel szerinte a november 8-án bemutatásra kerülő költségcsökkentési programmal szemben túl nagyok az elvárások, melyeket a cég nem tud majd teljesíteni.
A Total közölte, hogy upstream üzletágának reorganizációjára készül, azonban további részleteket egyelőre nem jelentett be. A Total új kút fúrásával folytatja a palagáz keresését Lengyelországban, még azután is, hogy az Exxon Mobilnak sikertelen volt a kutatása. A Totalnak ezen kívül már két kútja van a térségben. Az Exxon viszont a hat kútfúrási engedélyéből kettőt hamarosan le fog mondani a sikertelen eredmények miatt. A Lengyel Föltani Intézet szerint az ország hasznosítható palagáz tartaléka 768 milliárd köbméter.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.