Spanyolország -21,7 százalék, Franciaország -7,8 százalék, Olaszország -12,4 százalék, Portugália 19,1 százalék. Az adatok 1995-ös mélypontot jelentenek.
A Fiat vezérigazgatója, Sergio Marchionne tegnap megerősítette, hogy a múlt hónapban felfelé módosított várakozásokat továbbra is tartja a cég, így jövőre 4,3 milliónál is több járművet szeretnének értékesíteni. A Fiat októberben csökkentette a következő két évre vonatkozó eladási számokat, amit a gyenge európai gazdasági helyzettel indokoltak. 2014-re 4,6-4,8 millió közötti gépjárművet akarnak eladni, ami kevesebb, mint a 2010-es 6 millió darabos előrejelzés. (Idén az első három negyedévben 3,1 millió darab járművet értékesítettek. Marchionne arról is beszélt, hogy azt szeretné, ha 2014-2015 környékére a két autógyártó egyetlen céggé egyesüljön.
A Fiat többségi tulajdonában lévő Chrylser 1.250 alkalmazottal szeretné bővíteni 3 tengerentúli gyáregységét, hogy a motorok és a pickup-ok gyártását felgyorsítsa. A Chrysler 238 millió dollár értékű beruházást tervez az üzemeiben. “Chrysler is back” - fogalmazott a vezérigazgató.
Az ArcelorMittal eladja Kalagadi Manganese részesedésének 50 százalék-át, 447 millió dollár értékben.
A Banco Bilbao elutasította, hogy a spanyol „rossz bankba” fektessen.
A Banco Santander chilei leányvállalata Hong-Kong-ban bocsát ki 2 éves lejáratú kötvényeket.
A BASF tegnap állapodott meg két szibériai olajmezőben történő részesedés vásárlásról. Ezzel évi 3,8 százalék-kal 440 ezer hordóra nőhet az olajkitermelés volumene a következő három évben.
A JPMorgan semlegesről felülsúlyozottra minősítette a Bayer-t. A célárat 62 euróról 80-ra növelték.
A Reckit túllicitálta a Bayer múlt havi ajánlatát a Shiff Naturalra, részvényenként 42 dollárt ajánlva, ez jelentősen meghaladja a Bayer korábbi 34 dolláros ajánlatát.
A BMW októberi eladásai 1,4 százalék-al estek, a német cég 63.902 autót tudott értékesíteni.
A BMW tegnap new yorki bemutatóján leplezte le új i modelljeit, melyek teljesen környezetkímélőek és elektromos hajtásúak. A két új modell 2013-2014-től lesz kapható.
A Barclays jelentős kockázatokra hivatkozva alulsúlyozásra csökkentette az E.ON kilátásait.
Az.ON több nagy európai energiaszolgáltató céggel együtt lobbizik az EU-nál, hogy tolják ki az úszén-dioxid kibocsátásra vonatkozó program határidejét. Ugyanis az egyes államokkal még nem sikerült megegyezniük a program finanszírozásának garantálásáról. Az támogatások 1,3 milliárd dollár értékűek is lehetnek.
Az LBBW eladásról tartásra módosította Infineon ajánlását.
Új információk derültek ki a Nokia új felhő alapú digitális térkép szolgáltatásáról, mely szinte minden készüléken ringbe száll a Google Maps és Apple Maps ellen. Megerősítették, hogy a „Here” teljesen felváltja a Nokia Maps-et, mely 2007-től elérhető. A szolgáltatás már elérhető böngészőben megjelenített verzióval és mobiloldalon is. Az új térképszolgáltatás segíti már a Microsoft Bing térképét és így a Facebookba épített térkép kiegészítőt is. Megerősítették, hogy az Amazon új készülékei is támogatni fogják a szolgáltatást, sőt a 2013-ban debütáló Firefox OS új operációs rendszernek is az egyik alapfunkciója lesz. Az még nem derült ki, hogy a rendszeres használatért fog-e díjat kérni a Nokia, ugyanis a Google 2012-től 25.000 térképletöltéstől 1.000 letöltésenként 0,5 és 1 dollár közötti díjat számol fel.
A Reuters szerint a Siemens 2,5 milliárd eurós orosz megrendelést nyert el, az orosz vasúttársaság 700 mozdonyra tarthat igényt. A Siemens nem erősítette meg a hírt.
A Bernstein 76,5-ről 85 euróra emelte a Siemens célárát, egyenlő súlyozáson tartva.
Több jelentős acélgyártó visszavonta vételi ajánlatát és érdeklődését a ThyssenKrupp amerikai és brazíliai részlege iránt. Becslések szerint a ThyssenKrupp lejjebb viheti az üzemekért kért árat, a jelenlegi 9 milliárd dollárról akár 4-5 milliárd dollárra is.
Az Equita 3,5-ről 3,9 euróra emelte az Unicredit célárát, az ajánlás továbbra is tartás.
Az Unicredit 2 millió euró értékben adott el változó kamatozású kötvényeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.