A Netrisknél november 30-án az esti órákban tízezrek kezdtek hozzá az utolsó pillanatig halogatott váltáshoz, ez le is lassította az alkuszcég szervereit. Az átlagdíjak az idén tovább csökkentek. A Kötelező.hu kalkulációi szerint egy átlagos budapesti autós 15 800 forintért köthetett kgfb-t, egy átlagos vidékinek pedig mindössze 9900 forint lett az átlagdíja.
A legnagyobb díjcsökkenést a 25 év alatti fiatalok tapasztalhatták, akik a tavalyi 30 ezer helyett az idén már 22 ezer forintos átlagtarifával szerződhettek le. Az autósok harmadának az éves díja 8 ezer forint alatt maradt, százból hat autósé pedig még a 6 ezer forintot sem érte el. Nem csoda ezek után, hogy az igen olcsó kötelező mellé minden tizedik autós kötött már valamilyen kiegészítő biztosítást is, amelyik már nem annak az autósnak fizet, akinek a kgfb-t megkötő ügyfél kárt okoz, hanem magának a szerződőnek. A kedvencek az idén a kátyúkár-, a minicasco-, a vadkár-, a szélvédő-, az asszisztencia és a parkolási biztosítások voltak.
Összességében véve az idei kampány nyertese a K&H Biztosító lett, két évvel ezelőtt is ez a cég lett az aranyérmes. Az idei év első felében közel 670 000 szerződéssel a K&H Biztosító a magyarországi kgfb-piac második legnagyobb szereplője volt. „Az idei év végi kampányból eltelt néhány hét alatt szerződésállományunkat ismét sikerült több tízezer szerződéssel növelnünk, a kampány végére hozzávetőlegesen 10 százalékos növekedésre számítunk” – nyilatkozta ezzel kapcsolatban Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese. A Kötelező.hu és a PBA adatai szerint is a kgfb-t kötő autósok több mint negyede a K&H-val szerződött le, az is igaz viszont, hogy a legtöbb felmondás is ennél a biztosítónál volt, az összes felmondásból 15 százalékkal részesedtek. Sokan döntöttek úgy, hogy felmondják, majd újrakötik a szerződésüket a K&H-nál, a most szerződők harmada ilyen ügyfél volt.
Nettó értelemben valószínűleg nyertese lesz még az idei kampánynak a Genertel, a Wáberer, a Groupama Garancia és az Aegon is, mindegyik társaság lényegesen magasabb arányban részesedik a szerződést kötő, mint a szerződést felmondó autósokból.
A kampány egyik vesztese lehet a jelenleg még piacvezető Allianz, a szerződést bontó autósok több mint tizede tőlük megy el, a szerződést kötőkből viszont csak néhány százalékkal részesednek, ezek nagy része ráadásul újrakötő korábbi ügyfelük. Szintén csökkenhet az ügyfélszám az Astra biztosítónál, amely a felmondásokból több mint 10 százalékkal részesedik, miközben a kötéseknél lényegesen kisebb az aránya. Az újrakötők aránya egyébként az idén talán még a korábbi években tapasztaltnál is magasabb, a Kötelező.hu adatai szerint Allianz mellett a Köbénél és a Generalinál is a szerződők több mint fele azért mondott fel, hogy kedvezőbb díjak mellett újrakösse náluk a kötelezőjét.
Ezek az autósok – ha január 1-jén van az évfordulójuk – még az év végéig szerződhetnek le egy olyan biztosítóval, amelyik vállalja a kockázatot.
Jellemzően a túl sok kárt okozó autósok szerződéseit szokták felmondani a biztosítók, akik után túl sok kártérítést kell fizetniük, így nem éri meg megtartani őket a portfóliójukban.
Ezek az autósok – ha január 1-jén van az évfordulójuk – még az év végéig szerződhetnek le egy olyan biztosítóval, amelyik vállalja a kockázatot.
Jellemzően a túl sok kárt okozó autósok szerződéseit szokták felmondani a biztosítók, akik után túl sok kártérítést kell fizetniük, így nem éri meg megtartani őket a portfóliójukban. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.