A hitelintézet sajtótájékoztatóján Nagy Gyula, a bank vezérigazgató-helyettese elmondta: az ügyfeleik mintegy 30-40 százaléka ajánlja fel személyi jövedelemadójának 1 százalékát jótékony célra, és 15 százalékuk szokott egyedileg adományozni.
A jótékonykodók 28 százaléka valamilyen személyes kötődés alapján támogat civileket, sokan viszont a reklámok vagy ismerősök ajánlása alapján nyúlnak a zsebükbe. Az adakozókat gyakran elbizonytalanítja a félelem, nem tudják, a szervezet, amelynek adakoztak, valóban megbízható-e, és valóban a kommunikált célra költi a pénzt, nem pedig a saját működésének finanszírozására fordítja. A másik probléma, ami sokakat visszatart a jótékonykodástól, az adakozás bonyolultsága.
Az MKB egy új hitelkártyatermékkel szeretné feloldani mindkét problémát. A programban egyelőre 20 civil szervezet vesz részt, amelyeket a bank jól ismer, és megbízhatónak tart.
Az ügyfelek a szervezetek számára pedig nagyon könnyen adakozhatnak, hiszen a bank új hitelkártyáját használva a forgalom 1 százalékának megfelelő összeget átutaló a bank a kiválasztott szervezet számára. Nagy Gyula lapunknak elmondta: a marketingköltségek és a bankközi jutalék (intechange fee) rovására tudják kigazdálkodni ezt a pénzt. A hitelintézetnek jelenleg 13 ezer hitelkártyás ügyfele van, az MKB-t első bankként használó kliensek száma 200 ezer.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.