Az Ipsos piackutató intézettel közösen végzett felmérés keretében összesen 2600 döntéshozót kérdeztek meg immár hatodik alkalommal – idén Magyarországon is.
Thummerer Péter, az EOS Faktor Magyarország Zrt. és az EOS KSI Magyarország Inkasszó Kft. ügyvezető igazgatója szerint az alacsony veszteségi hányad egyik oka, hogy a magyar vállalatok egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a professzionális külső szolgáltatókkal történő együttműködésre. „Míg a magyarországi cégek 61,3 százaléka veszi igénybe külső szakemberek segítségét működése során, addig Kelet-Európában ez az arány mindössze 46,7 százalékos, míg a teljes Európára jellemző arány pedig 51,8 százalék. Az utóbbi időben sok vállalkozás ismerte fel, hogy kintlevőségei hatékony kezelése alapvetően járul hozzá a likviditás fenntartásához” – mondta el.
Egy külső szolgáltató a késedelmes számláknál is segíthet, amire nagy szükség lehet, tekintve, hogy a magyarországi ügyfelek több mint negyede nem fizet időben. „Hazánkban a számlák 27,9 százalékát csak a fizetési határidő lejárta után egyenlítik ki, amivel kicsivel a 26,2 százalékos kelet-európai átlag felett vagyunk. Ennek fő okai a megkérdezett vállalatok szerint a likviditás hiánya (58 százalék), illetve a körbetartozás (57 százalék)” – emelte ki Thummerer Péter.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.