A határidő betartása két okból is fokozott odafigyelést kíván: ez a dátum egyrészt idén szombatra esik, másrészt az összeg beérkezésére vonatkozik. Vagyis aki csekken fizet, legkésőbb jövő szerdáig lépnie kell.
Bár a biztosítók – mutatott rá a szervezet – kár esetén már január elsejétől fizetnek, a törvény az ügyfeleknek 60 napos díjfizetési haladékot tesz lehetővé. „Mivel idén március elseje szombatra esik, az összegnek a gyakorlatban már február 28-án meg kell jelennie a biztosító számláján – magyarázta Cselovszki Zsolt, a FBAMSZ Gépjárműszekciójának elnöke. Mivel az átutalás a magyar bankszámlák között immár négy óra alatt megtörténik, péntek reggelig a banki átutalás megfelelő opció a csekkes befizetés helyett. Az utolsó napon azonban az a legbiztosabb, ha a biztosító pénztárában történik meg a befizetés.
Az az ügyfél, akinek a díj nem fizetése miatt megszűnt a kötelező biztosítása, a fedezetlenség időtartamára fedezetlenségi díjat köteles fizetni, amelynek mértéke – az autó teljesítményétől függően – naponta 260-600 forint. Emellett ugyanannál a biztosítónál kell újra szerződést kötnie, visszamenőleg a türelmi időre járó díjat is le kell rónia és választási lehetőség nélkül azonnal a teljes évre járó biztosítási díjösszeget kell kifizetnie. Ráadásul mindhárom összegre meg kell fizetni a 30 százalékos baleseti adót is. Így együtt ez már igen tetemes összeg lehet. A legsúlyosabb következmény ugyanakkor az lehet, ha az ügyfél a fedezetlenség időszakában kárt okoz: ilyenkor neki kell állnia az akár többmilliós kártérítést is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.