Az MNB azt vizsgálta, hogy az érintett piaci szereplők 2012. január 1-je és 2014. április 30-a között az egyoldalú díj-, jutalék-, vagy költségemelések során betartották-e valamennyi vonatkozó, a fogyasztók érdekeit védő jogszabályt.
A most lezárult vizsgálatok alkalmával az MNB mind a 62 pénzügyi szervezetnél jogszabálysértéseket tárt fel. A megállapítások alapján 58 esetben szabtak ki bírságot további 4 esetben kötelezéssel zárult az eljárás.
Az MNB hétfajta jogszabálysértést sorolt fel:
- hiányzott a díjmódosításra lehetőséget adó, meghirdetett ok-lista a szerződésben, üzletszabályzatban vagy az általános szerződési feltételekben
- a kedvezőtlen szerződésmódosítást annak hatályba lépése előtt kevesebb, mint 2 hónappal hirdették meg
- a kedvezőtlen szerződésmódosítás hatályba lépése előtt 2 hónappal nem tájékoztatták a fogyasztókat ingyenes felmondási jogukról
- elmulasztották közölni az ügyfelekkel a díjmódosítás okát
- az egyoldalú kedvezőtlen szerződésmódosítás új díjfajta bevezetésével történt
- korábbi „díjmentes, ingyenes, 0 forintos” tranzakciót tettek fizetendővé, ami szintén új díj bevezetését jelenti
- megváltoztatták a díjszámítás módját.
A legnagyobb, 25 milliós büntetést a Duna Takarék Bank Zrt. kapta, a Buda Regionális Bank Zrt.-t bedig 22,5 millióra büntették. Tízmillió forint feletti büntetést szabtak ki a Kinizsi Bank Zrt-re, a Pannon Takarék Bank Zrt.-re, valamint több takarékszövetkezetre: a Dunakanyar, a Balaton-felvidéki, a Fókusz, a Kondorosi, a Dél-Dunántúli, a Jász, a Borotai, a Lébény-Kunsziget, valamint a Kunszentmárton és Vidéke Takarékszövetkezetre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.