Kétmilliárd forintot kell még elkölteni a Szép-kártáykról május 31-ig, ezt követően a kártyán maradt összeget elveszítik a kártyabirtokosok. Tavaly ugyanekkor, azaz három héttel a lejárat előtt az ideinél több pénz volt a kártyákon. Mindez arra enged következtetni, hogy idén végül kevesebb pénzt kell a számlavezető bankoknak visszautalniuk az összegeket feltöltő munkáltatóknak.
Még mintegy 1,5 milliárd forintot költhetnek el az OTP SZÉP-kártya tulajdonosok a több mint 26 ezer elfogadóhely valamelyikén, egy kártyán átlagosan 10 000 forint van - közölte a bank az MTI-vel. Április eleje óta naponta átlagosan több mint 19 millió forinttal, egy hónap alatt mintegy 575 millió forinttal csökkent a lejáró egyenlegek összege az OTP SZÉP-kártyákon. A közlemény szerint a kártyabirtokosok a két évvel ezelőtti utalványok 97 százalékát használták fel. Ez azt jelenti, hogy az elmúlt 2 évben az OTP Bankcsoport által kibocsátott SZÉP-kártyákon keresztül több mint 100 milliárd forint áramlott, az elsősorban hazai kis- és közepes vállalkozások által működtetett, belföldi turisztikai ágazatba - közölték.
A K&H SZÉP-kártyákon jelenleg közel 240 millió forintnyi, május végén lejáró összeg vár még elköltésre, az összeg közel 40 százaléka a szállás alszámlán gyűlt össze - közölte a K&H Bank az MTI-vel. A bank várakozásai szerint a közelgő ünnepek miatt a szállás és vendéglátás alszámlákról történő költések jelentősen megugranak. Közben nem szabad megfeledkezni a szabadidő alszámláról sem, amelyből a családi, baráti szabadidős és kulturális programokat lehet finanszírozni.
Az MKB Bank közlése szerint 285 millió forint maradt a kártyákon, ami az MKB SZÉP-kártyákra 2013-ban átutalt 9,9 milliárd forintnak 2,8 százaléka. A maradványösszeg 28 ezer kártyán van, kártyánként átlagosan 10 ezer forint vár elköltésre. Jelezték, a bank a hátralévő időszakban is többször felhívja az érintettek figyelmét a lejáró összegekre, ezért gyorsuló felhasználásra számít.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.