Ebben szerepelnek a nyugdíjbiztosítások mellett az életbiztosítások, az önkéntes nyugdíjpénztárak, valamint a nyugdíj-előtakarékossági (nyesz) számlák is – mondta Nagy Koppány, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) biztosítás-, pénztár-, pénzügyi vállalkozások és közvetítők felügyeleti igazgatója a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) által rendezett siófoki konferencián.
Az igazgató – akit az MTI idézett – hozzátette: a több mint 2000 milliárd forint megtakarítás közel kétharmada állampapír, így ez a szektor jelentősen hozzájárul az államháztartás finanszírozásához.
Pandurics Anett, a Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) elnöke közölte: az első fél évben a magyar biztosítók életbiztosítási díjbevétele 453 milliárd forintot tett ki, ez 2,1 százalékkal több az egy évvel korábbinál.
Nagy Koppány az MNB adatai közül kiemelte: a nyugdíjbiztosítások éves átlagdíja 215 ezer forint volt a múlt év végén. Az ügyfelek 18 biztosító 66 terméke közül választhatnak.
A szerződéskötéskori átlagos életkor – szakzsargonban a belépési életkor – 45 év. Aki ekkortól húsz éven át havi 20 ezer forintot fizet be a pénztárba – a költségek levonásával, továbbá 1-2 százalékos éves hozammal kalkulálva – a nyugdíjba vonulásakor 6 millió forinttal rendelkezik. Ebből további húsz éven át havi 30 ezer forint nyugdíj-kiegészítéshez juthat.
A felügyeleti igazgató kiemelte azt is, hogy az életbiztosítások után, a biztosítók által az alkuszoknak kifizetett – az éves díj 110 százalékát kitevő – jutalék jelentősen hat a teljes költségmutatóra (TKM-re). Például tíz év távlatában ez a jutalék 2,25 százalékkal csökkenti a hozamot.
Kevés az innováció
A biztosítási felső vezetők 83 százaléka úgy véli, hogy cégének jövőbeli sikere nagyban azon múlik, hogy képesek lesznek-e innovációra – derül ki a KPMG International felméréséből, amelyet a Biztosítási Szemle idézett. Ám csaknem ugyanennyien mondták azt is, hogy a mindennapi követelményeknek való megfelelés viszi el a legtöbb erőforrásukat, és nem rendelkeznek az innováció előmozdításához szükséges képességekkel. A megkérdezett felső vezetők 48 százaléka tapasztalt zavarokat az új, sokkal innovatívabb versenytársak megjelenése miatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.