Új történelmi csúcsra emelkedett a Facebook részvényeinek árfolyama azt követően, hogy a társaság közzétette a harmadik negyedéves eredményeit. A vállalatnál még bőven tart a két számjegyű növekedések időszaka, és mind a bevétel, mind az eredmények szintjén meglepetést okozott. De vajon van még potenciál a cégben? Drágák vagy olcsók a részvények? Mit gondolnak az elemzők?
Az elmúlt évek nagy kérdése az volt a Facebooknál, hogy bár az okostelefonok és a táblagépek terjedésével egyre nő a közösségi oldal mobilos felhasználóinak tábora, egyáltalán nem biztos, hogy ezt a trend egy az egyben jelentkezik a bevételben is. A mobilos hirdetések olcsóbbak, és akárcsak az internetes hirdetési piacot, a mobil hirdetési piacot is a Google uralja. Úgy tűnik azonban, hogy a Facebook mobil stratégiája sikeres, az elmúlt években a növekedés elsősorban a mobil hirdetéseknek volt köszönhető, és már a teljes hirdetési bevétel 78 százalékát a mobil hirdetések adták a legutóbbi negyedévben.
A Facebook közel 20 százalékos részesedéssel rendelkezik a mobil hirdetési piacon, de ez tovább növekedhet a várakozások szerint. Ebben segíthet az is, hogy nemrég elindultak a cég tulajdonában lévő Instagram képmegosztón is a hirdetések. Elemzői becslések szerint idén 595 millió dollárnyi hirdetést jelenthet az Instagram, két év múlva pedig már 2,8 milliárd dollárt hozhat a Facebooknak.
Sokat költ kutatás-fejlesztésre és az adatközpontok fejlesztésére a Facebook, amivel a szolgáltatás minőségének javítása a cél. Pozitív, hogy ennek ellenére is 40 százalék feletti profitnövekedést tud felmutatni a cég, pedig a költségek megugrása miatt romlik a profitabilitás. A következő negyedévre is két számjegyű növekedéssel számolnak az elemzők, a nettó eredmény szintjén csaknem 20 százalékos emelkedés jöhet.
Az erős növekedési kilátásokhoz azonban viszonylagos drágaság is társul, a Facebook részvényei jóval magasabb árazási szinteken forognak, mint a technológiai részvények általában. Viszont a Twitter vagy a LinkedIn részvényei relatíve még drágábbak.
A Facebook részvényei az elemzők körében is jó megítélésnek örvendenek, ráadásul a negyedéves számok közzétételét követően több pozitív elemzői vélemény érkezett. A Deutsche Bank vételi ajánlás mellett 125 dollárra emelte a célárat. A Nomura szintén vételre ajánlja a Facebook részvényeit, 120 dolláros célárral. A Barclays 35 dollárral 140 dollárra emelte a célárat felülsúlyozási ajánlás mellett, a JP Morgan pedig szintén felülsúlyozási ajánlással 125 dolláros célárat állapított meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.