BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Még mindig nincs túl a csúcson a Facebook

Csúcsra jár a Facebook árfolyama, ám az elemzők szerint nincs vége a növekedésnek, még mindig érdemes lehet vásárolni a papírokat.

Új történelmi csúcsra emelkedett a Facebook részvényeinek árfolyama azt követően, hogy a társaság közzétette a harmadik negyedéves eredményeit. A vállalatnál még bőven tart a két számjegyű növekedések időszaka, és mind a bevétel, mind az eredmények szintjén meglepetést okozott. De vajon van még potenciál a cégben? Drágák vagy olcsók a részvények? Mit gondolnak az elemzők?

Az elmúlt évek nagy kérdése az volt a Facebooknál, hogy bár az okostelefonok és a táblagépek terjedésével egyre nő a közösségi oldal mobilos felhasználóinak tábora, egyáltalán nem biztos, hogy ezt a trend egy az egyben jelentkezik a bevételben is. A mobilos hirdetések olcsóbbak, és akárcsak az internetes hirdetési piacot, a mobil hirdetési piacot is a Google uralja. Úgy tűnik azonban, hogy a Facebook mobil stratégiája sikeres, az elmúlt években a növekedés elsősorban a mobil hirdetéseknek volt köszönhető, és már a teljes hirdetési bevétel 78 százalékát a mobil hirdetések adták a legutóbbi negyedévben.

A Facebook közel 20 százalékos részesedéssel rendelkezik a mobil hirdetési piacon, de ez tovább növekedhet a várakozások szerint. Ebben segíthet az is, hogy nemrég elindultak a cég tulajdonában lévő Instagram képmegosztón is a hirdetések. Elemzői becslések szerint idén 595 millió dollárnyi hirdetést jelenthet az Instagram, két év múlva pedig már 2,8 milliárd dollárt hozhat a Facebooknak.

Sokat költ kutatás-fejlesztésre és az adatközpontok fejlesztésére a Facebook, amivel a szolgáltatás minőségének javítása a cél. Pozitív, hogy ennek ellenére is 40 százalék feletti profitnövekedést tud felmutatni a cég, pedig a költségek megugrása miatt romlik a profitabilitás. A következő negyedévre is két számjegyű növekedéssel számolnak az elemzők, a nettó eredmény szintjén csaknem 20 százalékos emelkedés jöhet.
Az erős növekedési kilátásokhoz azonban viszonylagos drágaság is társul, a Facebook részvényei jóval magasabb árazási szinteken forognak, mint a technológiai részvények általában. Viszont a Twitter vagy a LinkedIn részvényei relatíve még drágábbak.

A Facebook részvényei az elemzők körében is jó megítélésnek örvendenek, ráadásul a negyedéves számok közzétételét követően több pozitív elemzői vélemény érkezett. A Deutsche Bank vételi ajánlás mellett 125 dollárra emelte a célárat. A Nomura szintén vételre ajánlja a Facebook részvényeit, 120 dolláros célárral. A Barclays 35 dollárral 140 dollárra emelte a célárat felülsúlyozási ajánlás mellett, a JP Morgan pedig szintén felülsúlyozási ajánlással 125 dolláros célárat állapított meg.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.