BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Terítenének a bankok

Több bank is nagy energiákat vet be a hitelkártyái népszerűsítése érdekében. Az élénkülés rá is férne az évek óta gyengélkedő piacra, igaz, legalább a kártyák számának csökkenése már megállt.

Nagy erőkkel igyekeznek élénkíteni a hitelkártyapiacot a hazai hitelintézetek: a bankoknál egymást érik az akciós ajánlatok, amelyek most leginkább a közeledő karácsonyi szezonnal állnak összefüggésben. Az élénkülés rá is fér a hazai hitelkártyapiacra: a Magyar Nemzeti Bank adatai szerint 2015 első kilenc hónapjában összesen 1261,6 milliárd forintnyi új kártyahitelt helyeztek ki a pénzügyi szolgáltatók, ez 3,2 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól. Biztató ugyanakkor, hogy a forgalomban lévő hitelkártyák számának gyors csökkenése megállt. Az MNB adatai szerint az első fél év végén 1 millió 409 ezer hitelkerettel ellátott kártya volt forgalomban Magyarországon, s ez már majdnem 30 ezerrel több az egy évvel korábbinál.

A pénzügyi szolgáltatók bízhatnak abban is, hogy a kártyás vásárlások darabszáma és értéke is gyors ütemben nő Magyarországon, ami közvetve szintén élénkítheti a piacot. A jegybank statisztikái alapján 2015 első hat hónapjában 188 millió alkalommal összesen 1241,2 milliárd forintot költöttek vásárlási tranzakcióikra a hazai kártyabirtokosok, ez mindkét mutatónál bő egyötödével meghaladja az egy évvel korábbi értéket. A lakossági fogyasztás növekedése szintén jól jöhet a hitelkártyaüzletnek. Viszont az is igaz lehet, hogy a válság évei alatt – illetve utána – elveszített, tetemes kamattartozást felhalmozó ügyfeleket nem lesz könnyű visszaszerezni.

A kártyás vásárlások volumennövekedésének jótékony hatásában bíznak a CIB Banknál is. Hozzátették emellett, hogy a kártya fizikai jelenléte nélkül lebonyolított tranzakciók száma közel harmadával, értéke pedig mintegy 38 százalékkal nőtt egy év alatt, ami szintén arra utal, hogy a kártyahasználat számos előnyét egyre inkább kihasználják a lakossági ügyfelek.

Az érvényben lévő banki akciók viszont meglehetősen homogén képet mutatnak, és leginkább a vásárlások utáni visszatérítésekre koncentrálnak. Ez alól nem kivétel a CIB Bank sem, amelynek a lakossági hitelkártyáit használó ügyfelei az év végéig magyarországi elektronikai áruházakban történő vásárlásaik után 10 százalékos, maximum 10 ezer forintos visszatérítést kaphatnak számlájukra. A visszatérítés feltétele, hogy a CIB Hitelkártyával történt vásárlások összértéke az adott naptári negyedévben elérje a 60 ezer forintot. Az Erste Joker hitelkártyáját igénylő ügyfelek a nyolc kijelölt kategóriából az általuk választott háromban január 11-ig most nem 4, hanem 6 százalékot kapnak vissza az elköltött értékből. A K&H a World MasterCard plusz érintő hitelkártyájánál pedig 3 százalékos jóváírás jár minden benzinkúton történt vásárlás után, illetve 2 százalék az élelmiszerüzletek esetében. Az OTP Bank az Amex hitelkártyát igénylő ügyfelekre vonatkozóan tart érvényben akciót: egyebek mellett (bizonyos összeghatárig) 10 százalékos visszatérítés jár az első tíz vásárlás után –, de a fő- és társkártya éves díjával sem kell számolnia az ügyfélnek. A Raif­feisen szintén a pénzvisszatérítés eszközét veti be, de a január végéig újonnan igényelt hitelkártyákhoz táblagépet is kaphat az ügyfél.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.