Nem aprózza el a HTC, a tajvani technológiai cég százmillió dolláros programot indít a virtuálisvalóság- (VR) fejlesztések felgyorsítására. Az összegből létrehozott Vive X olyan startupokat segít, amelyek VR-eszközöket vagy -alkalmazásokat készítenek, és nemcsak ezek létrehozását, de piacra dobását is felpörgetnék a kezdeményezéssel. Az első Vive X-irodát Pekingben hozzák létre, de később Tajpejben, Tajvan fővárosában és San Franciscóban is nyitnak képviseletet, sőt a jövőben más régiókban is megjelenhetnek.
A HTC a közelmúltban dobta piacra saját VR-eszközét, a Vive-ot, a Valve nevű videojáték-fejlesztő céggel közösen megalkotott készülék első kritikái pozitívak voltak. A társaságnál azzal számolnak, hogy a következő években robbanásszerű fejlődés lesz majd a virtuálisvalóság-megoldások területén. Ez, figyelembe véve, hogy mennyi nagy technológiai cég fordít egyre nagyobb figyelmet erre a technológiára – például a Sony, a Samsung, a Microsoft vagy éppen a Facebook –, nem merész jóslat. Ugyanakkor a Vive kínai főnöke, Wang Tsung-ching egy jóval merészebb prognózist is megfogalmazott: szerinte ugyanis a VR-eszközök és alkalmazások piaca négy év múlva nagyobb lesz, mint az okostelefonoké.
A héten az IDC is kiadott egy előrejelzést arról, hogy mi várható a virtuális- és kiterjesztettvalóság- (AR) eszközök piacán a következő években. A társaság adatai szerint az idei tízmillióról 2020-ra több mint 110 millióra nő a világszerte értékesített ilyen készülékek száma. Ez a mennyiség azonban messze elmarad a milliárdos okostelefonpiactól, igaz a VR- és AR-eszközök átlagára egyelőre jóval magasabb, mint a mobiloké.
Az viszont már most látszik, hogy gyors fejlődés jön ezen a területen a következő években. Ezzel kapcsolatban Injong Rhee, a Samsung szoftver- és szolgáltatásfejlesztési részlegének vezetője igen izgalmas megjegyzést tett. A társaság San Franciscóban rendezett fejlesztői konferenciájának nyitóelőadásán szerdán ugyanis egy, a Star Trek-filmekben megismert holofedélzet elkészítésének lehetőségét vetette fel. „Belépünk a holofedélzetre, és ténylegesen ott vagyunk egy virtuális világban, kapcsolatba kerülhetünk virtuális tárgyakkal, mintha csak ott élnénk. Ezt a fajta élményt próbáljuk megteremteni mi is a VR-sisakjainknál” – mondta el Injong Rhee.
A Samsung munkatársa hozzátette, hogy napjaink virtuálisvalóság-eszközei még nem állnak készen arra, hogy ilyen élményt nyújtsanak. Túl nehezek, néha a képminőség nem megfelelő, hatalmas számítási kapacitásra van szükségük, a vezetékek pedig korlátozzák a felhasználókat a mozgásban. A vállalat a jelenlegi fejlesztéseinek során arra törekszik, hogy ezeken a területeken előrelépjenek, Injong Rhee közlése szerint olyan eszközön is dolgoznak, amely nem csak telefonnal, valamint vezetékek nélkül is használható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.