Még három napig, vagyis csütörtök éjfélig léphetnek azok az autósok, akiknek január 1-jére esik a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításuk évfordulója. Ha addig nem mondják fel a jelenlegi biztosítójuknál lévő szerződésüket, akkor jövőre is maradnak a mostani cégnél. Ha egy autós alkusszal szeretné levezényeltetni a váltást, jobban teszi, ha minél korábban leadja a megbízást. Az utolsó pillanatban beérkező kéréseket ugyanis a közvetítőcégek már nem biztos, hogy el tudják intézni. Az új szerződés megkötésével ennyire nem kell sietni, elegendő december 31-ig kiválasztani az új biztosítót.
Egy-egy váltás mellett döntő autós a mostani kampányban átlagosan hatezer forinttal fog kevesebbet fizetni, mintha maradt volna. Egy márciustól hatályos jogszabály miatt a jelenlegi szerződését felmondó, majd ugyanannál a biztosítónál újrakötő autósok többsége már nem kaphat jobb ajánlatot. Kivételt képeznek a K&H ügyfelei, ez a biztosító ugyanis még a vonatkozó jogszabály hatálybaléptetése előtt érvénybe léptetett tarifatáblázatot használ.
A Netrisk adatai szerint egyébként az új ügyfelekért folyó év végi versenyben eddig a K&H áll az élen, a második az Union, a harmadik legnépszerűbb biztosító pedig a Groupama. A biztosítást váltók 67 százaléka e három szereplő valamelyikével kötötte meg új szerződését. Az új szerződők megtakarításának mértéke igen széles sávban mozog: miközben az érintettek 37 százaléka éves szinten több mint ötezer forintot spórolt a váltással, 26 százaléknyian kevesebb mint 500 forint megtakarítást értek el.
Sokan vannak, akik nem a megtakarítás, hanem az MKB Biztosító kivonulása miatt váltottak, amely egyoldalúan fel is mondja az évfordulós ügyfelek szerződését. Az MKB biztosítóit a CIG Pannónia vette át, amely szintén már csak papíron szereplője a kgfb-piacnak. Tarifát ugyan hirdet, de olyan árakat ad meg, amelyek mellett nem valószínű, hogy az ügyfelek hozzá szerződnének. Hasonló stratégiával vonul ki az MKB is, amelynek új tarifatáblázatában hét számjegyű díjak szerepelnek. A volt MKB-s ügyfelek egyébként átlagosan 5 százalékkal fizetnek majd többet jövőre, mint az idén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.