BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Betörhet az ázsiai piacra a Pápai Hús

Hatalmas az igény a minőségi élelmiszerekre Kínában, Kelet-Ázsiában és az Egyesült Államokban. Ezeken a piacokon rendelkezünk kapcsolatrendszerrel, és támogathatjuk a Pápai Hús építkezését – mondta a Világgazdaságnak Frank Liu, a hongkongi Famous Yield Enterprises társtulajdonosa, a Pápai Hús Kft. befektetője

Hogyan talált rá a lehetőségre, és miért gondolta jó befektetésnek megvásárolni a Pápai Hús vagyonát?

– Nemzetközi szinten gondolkodó üzletember vagyok, aki folyamatosan keresi az új üzleti lehetőségeket, elsősorban a jó növekedést felmutató területeken. A Pápai Hús története körülbelül két éve jutott el hozzám. Szerencsém volt a magyar parlament házelnökével, Kövér Lászlóval találkozni, aki Pápáról származik, és ő hívta fel figyelmemet a Pápai Húsra. Így kezdődött a folyamat, amelynek során természetesen a csapatom is részletesen megnézte a számokat, a lehetőségeket, és jelezték, ez jó befektetés lehet. Személyesen óriási lehetőséget látok a magas minőségű magyar élelmiszerek kelet-ázsiai exportjában.

Mennyit fizettek a cégért, és mekkora beruházást terveznek rövid távon?

– A Tano Commerce Kft. a Pápai Hús három cégének a vagyonelemeit és eszközeit vette meg több mint egymilliárd forintért. Ezután a cég december 1-jén felvette a Pápai Hús Kft. nevet, mivel a pápai polgármester is beleegyezését adta a névhasználathoz. Terveink szerint körülbelül kétmilliárd forintot költünk a szükséges technikai fejlesztésekre.

Hány embert fognak foglalkoztatni?

– December elsejével 680 munkavállaló írt alá munkaszerződést az újjáalakult Pápai Hús Kft-vel. A vállalat indirekt módon további 2000 ember számára nyújt megélhetést a beszállítókon keresztül. Most azon dolgozunk nagy erőkkel, hogy új piacokat építsünk a Pápai Hús termékei számára. Ha ez sikerrel jár – és a bizakodásra minden okom megvan –, akkor az igények alakulásától függően lehetőségünk nyílik a munkavállalók és a beszállítók számának növelésére is.

A magyar élelmiszeripari cégeknek általában a piacok megtalálása, megszerzése és megtartása a legnehezebb feladat. Meglátása szerint leginkább milyen piacokon tudják majd értékesíteni a Pápán gyártott termékeket?

– Egy magyar cég számára egyedül nekiugrani az exportpiacoknak, és így értékesíteni a termékeit új területeken, hatalmas vállalkozás. Éppen ezért hiszem azt, hogy a Pápai Hús története sikeres lesz. Ha a Pápán gyártott minőségi élelmiszerekhez hozzáadjuk a mi üzleti kapcsolatainkat a Távol-Keleten és az Egyesült Államokban, akkor ez egy nyerő páros. És az, hogy éppen most járt nálunk a gyárban az első kínai vevőnk, és adta le a rendelését, egyértelműen bizonyítja, hogy működőképes ez a koncepció.

A tervek szerint jövőre milyen árbevételt érnek el, van-e valamilyen nyereségcél?

– Üzleti tervünk szerint 2017-ben a Pápai Hús árbevétele akár meg is duplázódhat 2016-hoz képest, és elérheti a 16,5 milliárd forintot. De nem szabad elfelejteni, hogy az előző cég felszámolás alatt működött, és ez nagyon behatárolt termelésre adott csak lehetőséget. Onnan csak növekedni lehet. Számomra a legfontosabb, hogy a termelést visszaállítsuk, felkészüljünk a nagyobb termelési volumenekre, és tovább építsük az exportpiaci lehetőségeinket. Ha ez a történet sikeres lesz, akkor az megnyitja az utat további kínai és távol-keleti befektetések előtt Magyarország számára. Magyarország jó helyzetben van, hogy a kelet-közép-európai régió kapuja legyen a távol-keleti befektetők számára. És nagy öröm számomra, hogy szerepem lehet ezeknek a befektetéseknek az idevonzásában.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.