Gyors és látványos eredményeket értek el a mobiltelefonos alkalmazásaik terjesztésénél a hazai hitelintézetek: a nagyobb szereplők lapunknak adott nyilatkozatai szerint a zömmel az utóbbi egy évben bevezetett alkalmazásokat már több százezren használják, s számuk hónapról hónapra dinamikusan növekszik. A népszerűség hátterében az állhat, hogy a mobiltelefonos applikációk használatához nem kell különösebb felkészültség – gyakorlatilag egy internetbanki szerződés és egy okostelefon elég hozzá –, viszont a mindennapok során legsűrűbben alkalmazott alapműveletek bárhol és bármikor elvégezhetők velük. Utóbbiak közé tartozik a számlaegyenleg lekérdezése, a számlatörténet megtekintése, átutalás, átvezetés, vagy akár bankfiók-, illetve ATM-keresés.
A potenciális felhasználók köre pedig igen széles: a jegybank adatai szerint tavaly a hazai bankszámlák közel 80 százalékához kapcsolódott internetbanki szerződés, ami közel 8,3 millió számlát jelentett. Az internetes átutalási forgalom pedig folyamatosan nő: tavaly a harmadik negyedévben már 26 millió tranzakciót intéztek ilyen módon.
Az OTP Bank SmartBank nevű alkalmazásának használatára eddig megközelítőleg 160 ezer ügyfél regisztrált, a számuk pedig havi 5-10 ezerrel növekszik. A hitelintézetnél azzal kalkulálnak, hogy táboruk az év végéig nagyjából 30 százalékkal növekedhet. A CIB Bank tavaly tavasszal elindított mobilalkalmazását már 82 ezer ügyfél használja, náluk a bővülés havi többezres nagyságrendű, és az év hátralévő részében is hasonló tendenciára számítanak a hitelintézetnél. „Az applikációt folyamatosan új funkciókkal bővítjük, aminek hatására ügyfeleink visszajelzése rendkívül pozitív a mobilalkalmazásra mind közvetlenül, mind a Google Playen és az App Store-ban is: mindkettőben 4-es feletti az alkalmazás osztályzata” – tették hozzá.
A K&H mobilbank-alkalmazását szintén nagyon jól fogadták az ügyfelek, és már több mint 60 ezren használják. Az aktív felhasználók száma tavaly majdnem a triplájára nőtt, és további gyorsulást várnak. Arra számítanak, hogy az aktív e-bank-felhasználóik fele egy éven belül rendelkezni fog mobilbank-applikációval is.
Az UniCredit Bank mobilapplikációját már több tízezren aktiválták. A növekedés tavaly különösen intenzív volt: a felhasználók száma több mint 85 százalékkal emelkedett. Idén további intenzív bővülést várnak, amit a teljesen mobil szerződéskötési folyamat is támogat. Utóbbi lényege, hogy az ügyfelek a meglévő internetbanki azonosítójuk használatával pár másodperc alatt szerződhetnek és aktiválhatják az applikációt. Az MKB Banknál 15,64 ezer felhasználó rendelkezik mobiltelefonos alkalmazással, 2016. nyári bevezetése óta havonta átlagosan 2200 felhasználó telepíti a programot. A banknál úgy kalkulálnak, hogy a felhasználók száma 2017 végére megduplázódik majd.
A Budapest Bank mobilapplikációját a következő hetekben élesítik majd. Az alkalmazás mindenki számára letölthető, a demóverziót bárki kipróbálhatja, viszont egyelőre csak azok az ügyfelek tudják használni, akik regisztráltak a bank új internetbankjának tesztüzemben történő kipróbálására. Az applikáció bevezetése előtt a mobiltelefonra optimalizált iMobile alkalmazás segítségével érhették el az ügyfelek a netbankjukat, ezt mintegy 14 ezren használják. Az új applikációt várhatóan 15-20 ezren tölthetik le az idén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.