BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Terjed a mobilbankolás

Már több százezer banki ügyfél használ pénzügyei intézéséhez mobiltelefonos applikációt – derül ki körképünkből. A felhasználók száma és a szolgáltatások köre gyorsan bővül

Gyors és látványos eredményeket értek el a mobiltelefonos alkalmazásaik terjesztésénél a hazai hitelintézetek: a nagyobb szereplők lapunknak adott nyilatkozatai szerint a zömmel az utóbbi egy évben bevezetett alkalmazásokat már több százezren használják, s számuk hónapról hónapra dinamikusan növekszik. A népszerűség hátterében az állhat, hogy a mobiltelefonos applikációk használatához nem kell különösebb felkészültség – gyakorlatilag egy internetbanki szerződés és egy okostelefon elég hozzá –, viszont a mindennapok során legsűrűbben alkalmazott alapműveletek bárhol és bármikor elvégezhetők velük. Utóbbiak közé tartozik a számlaegyenleg lekérdezése, a számlatörténet megtekintése, átutalás, átvezetés, vagy akár bankfiók-, illetve ATM-keresés.

A potenciális felhasználók köre pedig igen széles: a jegybank adatai szerint tavaly a hazai bankszámlák közel 80 százalékához kapcsolódott internetbanki szerződés, ami közel 8,3 millió számlát jelentett. Az internetes átutalási forgalom pedig folyamatosan nő: tavaly a harmadik negyedévben már 26 millió tranzakciót intéztek ilyen módon.

Az OTP Bank SmartBank nevű alkalmazásának használatára eddig megközelítőleg 160 ezer ügyfél regisztrált, a számuk pedig havi 5-10 ezerrel növekszik. A hitelintézetnél azzal kalkulálnak, hogy táboruk az év végéig nagyjából 30 százalékkal növekedhet. A CIB Bank tavaly tavasszal elindított mobilalkalmazását már 82 ezer ügyfél használja, náluk a bővülés havi többezres nagyságrendű, és az év hátralévő részében is hasonló tendenciára számítanak a hitelintézetnél. „Az applikációt folyamatosan új funkciókkal bővítjük, aminek hatására ügyfeleink visszajelzése rendkívül pozitív a mobilalkalmazásra mind közvetlenül, mind a Google Playen és az App Store-ban is: mindkettőben 4-es feletti az alkalmazás osztályzata” – tették hozzá.

A K&H mobilbank-alkalmazását szintén nagyon jól fogadták az ügyfelek, és már több mint 60 ezren használják. Az aktív felhasználók száma tavaly majdnem a triplájára nőtt, és további gyorsulást várnak. Arra számítanak, hogy az aktív e-bank-felhasználóik fele egy éven belül rendelkezni fog mobilbank-applikációval is.

Az UniCredit Bank mobilapplikációját már több tízezren aktiválták. A növekedés tavaly különösen intenzív volt: a felhasználók száma több mint 85 százalékkal emelkedett. Idén további intenzív bővülést várnak, amit a teljesen mobil szerződéskötési folyamat is támogat. Utóbbi lényege, hogy az ügyfelek a meglévő internetbanki azonosítójuk használatával pár másodperc alatt szerződhetnek és aktiválhatják az applikációt. Az MKB Banknál 15,64 ezer felhasználó rendelkezik mobiltelefonos alkalmazással, 2016. nyári bevezetése óta havonta átlagosan 2200 felhasználó telepíti a programot. A banknál úgy kalkulálnak, hogy a felhasználók száma 2017 végére megduplázódik majd.

A Budapest Bank mobilapplikációját a következő hetekben élesítik majd. Az alkalmazás mindenki számára letölthető, a demóverziót bárki kipróbálhatja, viszont egy­előre csak azok az ügyfelek tudják használni, akik regisztráltak a bank új internetbankjának tesztüzemben történő kipróbálására. Az applikáció bevezetése előtt a mobiltelefonra optimalizált iMobile alkalmazás segítségével érhették el az ügyfelek a netbankjukat, ezt mintegy 14 ezren használják. Az új applikációt várhatóan 15-20 ezren tölthetik le az idén.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.