Nagy-Britannia bevétele után Amerika meghódítására készül a Lidl. A német diszkontlánc Virginia államban szállt partra egy évvel ezelőtt, s villámtempóban felhúzta a közép-európai uniformizált egységeitől eltérő kialakítású, azoknál jóval tágasabb üvegpalotáit. Az eladótér jellemzően kétezer négyzetméteres, a legnagyobb európai egységnél 35 százalékkal nagyobb. Érdekesség, hogy a próbaként bemutatott európai belső berendezési formát az amerikai tesztcsoport kinevette, olyan autókereskedéshez hasonlította, ahová legfeljebb egyszer tér be az ember. Ezután a tapasztalatokat felhasználva villámgyorsan áttervezték a dizájnt. A cég arrafelé teljesen ismeretlen, a tudósításokban még nevének kiejtésére (lee-duhl) tanítják a vásárlókat. A németek 27 országban lévő tízezer diszkontból álló hálózatukat első körben húsz amerikai egységgel bővítik, a virginiai és a karolinai nyitásokat nyárra időzítik. Jövőre már száz áruházuk lesz a keleti parton. A társaság célja, hogy a már 1600 amerikai egységet számláló egykori testvércég, ma rivális Aldit lekörözze.
Elemzők emlékeztetnek arra, hogy a Tesco amerikai kalandja csúfos véget ért, a britek tíz évvel ezelőtt nagy tervekkel érkeztek, majd dicstelenül távoztak a más szabályok szerint működő amerikai piacról. A másik nagy kihívást az internetes kiskereskedelem rohamos előretörése jelenti, itt a világ legnagyobb online áruháza, az Amazon és a világ legnagyobb kiskereskedelmi lánca, a Walmart vív nagy csatát a vásárlók kegyeiért, s vesz el piaci részesedést a hagyományos boltoktól. A Lidl egyelőre azon van, hogy megismerjék és megkedveljék a vásárlók, s ha így lesz, akkor az internetes kínálat megteremtése sem késik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.