BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Partraszállás utáni terjeszkedés Amerikában

Nagy-Britannia bevétele után Amerika meghódítására készül a Lidl. A német diszkontlánc Virginia államban szállt partra egy évvel ezelőtt, s villámtempóban felhúzta a közép-európai uniformizált egységeitől eltérő kialakítású, azoknál jóval tágasabb üvegpalotáit. Az eladótér jellemzően kétezer négyzetméteres, a legnagyobb európai egységnél 35 százalékkal nagyobb. Érdekesség, hogy a próbaként bemutatott európai belső berendezési formát az amerikai tesztcsoport kinevette, olyan autókereskedéshez hasonlította, ahová legfeljebb egyszer tér be az ember. Ezután a tapasztalatokat felhasználva villámgyorsan áttervezték a dizájnt. A cég arrafelé teljesen ismeretlen, a tudósításokban még nevének kiejtésére (lee-duhl) tanítják a vásárlókat. A németek 27 országban lévő tízezer diszkontból álló hálózatukat első körben húsz amerikai egységgel bővítik, a virginiai és a karolinai nyitásokat nyárra időzítik. Jövőre már száz áruházuk lesz a keleti parton. A társaság célja, hogy a már 1600 amerikai egységet számláló egykori testvércég, ma rivális Aldit lekörözze.

Elemzők emlékeztetnek arra, hogy a Tesco amerikai kalandja csúfos véget ért, a britek tíz évvel ezelőtt nagy tervekkel érkeztek, majd dicstelenül távoztak a más szabályok szerint működő amerikai piacról. A másik nagy kihívást az internetes kiskereskedelem rohamos előretörése jelenti, itt a világ legnagyobb online áruháza, az Amazon és a világ legnagyobb kiskereskedelmi lánca, a Walmart vív nagy csatát a vásárlók kegyeiért, s vesz el piaci részesedést a hagyományos boltoktól. A Lidl egyelőre azon van, hogy megismerjék és megkedveljék a vásárlók, s ha így lesz, akkor az internetes kínálat megteremtése sem késik.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.