Komoly reményekkel tört be a piacra 2014-ben a Plastc nevű startup vállalkozás, most mégis becsődölt - adta hírül a cég. Ezzel az előrendelők és a támogatók pénze is elveszett.[caption id="" align="alignleft" width="600"] Kép: AFP[/caption]
Pedig a vállalkozás eredeti ötlete igencsak hasznos lett volna a mindennapi életben. Egy olyan plasztikkártyát akartak alkotni, amely több bankkártya adatait hordozta volna magában. Vagyis a használatkor könnyedén válthatott volna a felhasználó egyik fizetőeszközéről a másikra. Az elképzelés aztán gyökeresen megváltozott, a tucatnyi bankkártya helyett már csak egy plasztik fizetőeszköz "fért volna" a találmányra, míg pontgyűjtő- és hűségkártyákból akár többet is hozzá lehetett volna adni.
Ezen felül az okos kártáyát kóddal lehetett volna elzárni az illetéktelen felhasználók elől, illetve riasztással, és “vigyél vissza” móddal is felruházhatta volna használója. (Utóbbi lényege nem lett volna más, mint hogy a kártya - amennyiben nem érzékel kapcsolatot tulajdonosa mobiljával - egyszerűen törölte volna a rajta tárolt adatokat, a kártyaszám helyére pedig a tulajdonos címét és elérhetőségét írta volna ki.)
Mindezek azonban mára füstbe ment tervek, a cég után csak egy búcsúlevél maradt. Ebben a Plastc tagjai úgy fogalmaznak: "megértjük, hogy támogatóink csalódottak, de szeretnénk, ha tudnák, hogy mindent megtettünk azért, hogy a Plastc kártya valósággá váljon". Ennek érdekében a tulajdonosok idén februárban egy 3,5 millió dolláros befektetést, illetve egy 6,75 millió dolláros tőkebevonást is vártak, amik azonban nem jutottak el hozzájuk. Így csődbe mentek.
A Plastc levele számos támogatóhoz is eljutott, akiknek egy része azonban nem igazán sajnálta meg a vállalkozókat. Mintegy ötszázan csoportot alakítottak Facebookon, ahol egyértelmű céljukká tették, hogy elveszett pénzüket akarják visszaszerezni. A cégtől követelt összeg pedig minden bizonnyal nem lesz alacsony, hiszen az előrendelők egy része bizonyos ideig 155 dolláros áron adhatták le igényüket, míg sokan 180 dollárért juthattak volna az eszközhöz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.