BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Még drágább lesz a 3-as metró?

Jelentősen megugrott a 3-as metró felújításának összköltsége: legalább 30-40 milliárd forinttal több pénz kellene a kormány által meghatározott 137,5 milliárd forintos keretnél

Jelentősen megugrott a 3-as metró felújításának összköltsége: legalább 30-40 milliárd forinttal több pénz kellene a kormány által meghatározott 137,5 milliárd forintos keretnél – tudta meg a Magyar Nemzet fővárosi szakmai forrásokból. A metróvonal infrastruktúrájának rekonstrukciójára kiírt tenderek közül az állomásokat érintő munkák hármas szakaszolásával kapcsolatos korábbi hírek még csak 23 százalékkal magasabb ajánlatokról szóltak. A lap információ szerint a vágányépítési pályázatra érkezett, a becslésekhez képest jelentősen túlárazott ajánlatok miatt szállhatott el végképp az újabb közbeszerzés.

Még drágább lesz
Forrás: AFP

A fővárosi önkormányzat emiatt kutyaszorítóba került, amennyiben ugyanis az Európai Uniótól kért finanszírozási kereten túl a magyar kormány nem segíti ki Budapestet, vagy lemondhatnak a Tarlós István főpolgármester szerint a ciklus legfontosabb beruházásáról, vagy – minden más fejlesztést félretéve – az Európai Beruházási Bankkal (EIB) kötött hitelkeretből közlekedési célra fordítható 350 millió eurós részéből „használnak el” pénzt. Amennyiben így lenne, Budapest adósságállománya a korábbi állami konszolidáció ellenére újra 100 milliárd fölé kúszna. A városháza az elmúlt években 60 milliárd forintos hitelt vett fel a metrószerelvények felújítására, korábban pedig 18 milliárdos kölcsönért folyamodott az EIB-hez a hosszú évek óta készülő e-jegy-rendszer bevezetéséhez.

A 100 milliárd forintot meghaladó eladósodás azzal fenyegeti a fővárosi önkormányzatot és annak kormánypárti vezetését, hogy lényeges beruházás ebben a ciklusban bizonyosan nem készül el. A 3-as metró eleinte még csak 125 milliárdosra tett beruházása miatt húzták le végül a listáról például az újpalotai villamos kiépítését. Legutóbb ugyan a Fővárosi Közgyűlés jóváhagyta, hogy kiírhatják a Lánchíd és a Váralagút kivitelezési tendereit, de annak 23 milliárdosra becsült költségének fedezetét szintén az EIB-hitelkeret adja – írja a Magyar Nemzet.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.