Meredeken emelkedik az Amazon árfolyama, július 3. óta 5,5 százalékot drágultak az e-kereskedelmi óriás papírjai. Ennek oka a vállalat születésnapja alkalmából immár harmadik éve megtartott Prime Day. Az Amazon közleménye szerint a július 11-i Prime Day a tavalyinál 60 százalékkal hozott magasabb forgalmat, 50 százalékkal több Prime-ügyfél vásárolt, a weblap látogatottsága pedig 69 százalékkal ugrott meg egy átlagos júniusi naphoz képest. A JPMorgan becslése szerint a vállalat a harmincórás akció alatt 1 milliárd dolláros bevételre tett szert.
A Prime Dayen ingyenes, kétnapos kiszállítással, jelentős kedvezményekkel vásárolhatnak az Amazon webáruházából a cég Prime-alkalmazását használók. A Prime-tagság havonta 11, évente pedig 99 dollárba kerül. Három éve Jeff Bezos, az Amazon főnöke azzal a kifejezett céllal indította útjára a Prime Dayt, hogy lenyomja a vetélytársakat. A cél nem is annyira az eladások növelése, hanem a hűséges fogyasztói kör kialakítása volt.
Az Amazon tehát ezen a napon lenyeli az olcsóbb értékesítésből eredő veszteségeket, ami aztán később visszajön a hűséges fogyasztóbázis növekedésével. A társaság tudatos brandépítése áll a háttérben, ahogy Stephen Baker, a piackutatással foglalkozó NPD csoport elemzője fogalmazott: az Amazon nem fogyasztási cikkeket, hanem magát az Amazont akarja eladni a Prime Dayen.
Az Amazon közleményében azt állítja: az idei Prime Day volt a legforgalmasabb nap a cég életében, „több tízmillió” ember vásárolt aznap, és több fogyasztó csatlakozott a Prime-hoz, mint valaha előtte. Az Amazon azonban üzleti titokként kezeli, hány Prime-tag van, a
Forbes az idei alkalom előtt 85 millióra becsülte a számukat.
Az Egyesült Államokban nagy hagyománya van a Black Fridaynek, a hálaadás utáni hétvégén tartott kedvezményes akciónak is. Elemzők szerint a tavaly novemberi hétvégén 50-60 milliárd dollárt költöttek el az amerikai fogyasztók. A rá következő hétfőn tartott Cyber Mondayen, amikor elektronikai készülékek kedvezményes vásárlása zajlik, 3-3,5 milliárd dollárt költenek a fogyasztók az elemzések szerint. Az Amazon sikerén felbuzdulva több vállalat kezdett hasonló akcióba. A Walmart, a legnagyobb amerikai kiskereskedelmi lánc idén januárban ingyenes, kétnapos szállítást vállalt több millió termékére, amihez tagság sem kell. A Macy’s kiskereskedelmi lánc pedig minden kedden ingyenes szállítást vállalt valamennyi termékére.
Pedig nem biztos, hogy a kedvezményes akciók nemzetgazdasági szinten is hasznosak. A CNBC becslése szerint az idei, harmincórás
Prime Day alatt nagyjából 10 milliárd dollár értékű munkát nem végeztek el az Egyesült Államok munkavállalói. A becslés alapja, hogy a 2016-os GDP-adat szerint az ország minden munkavállalója minden percben 0,92 dollárt termel. A Fluent felmérése szerint a vásárlók 78 százaléka munkaidőben válogat a termékek közül – a 85 millió fős Prime-tagsággal számolva jött ki a 10 milliárd dollár. Persze a becslés elméleti, és lehet, hogy a munkavállalók az amúgy is szabad munkahelyi idejüket töltik az Amazon oldalán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.