BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A tinidivat mozgatja az árfolyamokat

A divatos ruházati cikkek kereskedelme a teljes átrendeződés időszakát éli, a vásárlások egyre inkább az online boltok irányába tolódnak el.

A lojalitás, a márkahűség jelentősége minimálisra csökkent a fiatalok körében, s emiatt a váltásra képtelen divatcégek tőzsdei árfolyama is gyakran megbicsaklik. A gyors reagálású „fast fashion” cégek viszont – mint a Hennes & Mauritz vagy a Zara márkáról híres Inditex – ezzel szemben szárnyalnak. A divatos ruházati cikkek kereskedelme a teljes átrendeződés időszakát éli, a vásárlások egyre inkább az online boltok irányába tolódnak el. A Gap után az Abercrombie & Fitch (A&F) helyzete is megrendült, hétfőn jelentette be, hogy nem sikerül megegyeznie a vevőjelöltekkel, mire az árfolyama 21 százalékkal zuhant, és már csak 652 millió dollárt ér a cég.

Forrás: AFP

Poonam Goyal, a Bloomberg Intelligence szakági elemzője szerint régen a tinik ruhatárának 90 százalékát egyetlen márka adta. Ma a fiatalok ízlését, várható fogyasztási szokásait a divatcégek feltérképezni sem tudják előre. Emiatt egyre többet tévednek, és kudarcra ítélt kollekciók sora mehet egyenest a kukába. Ez pedig végzetes lehet.

Az A&F elnöke, Arthur Martinez agresszív lépéseket ígért a részvényesek megnyugtatására és bejelentette: az Abercrombie márkával az idősebbeket veszik célba, míg a Hollisterrel a fiatalokra koncentrálnak. Az átpozicionálás kockázattal jár, de ezt az immár negyedik éve zsugorodó forgalomra való tekintettel vállalniuk kell. Annyi vigaszuk lehet, hogy a Hollistert áruló boltok eladásai valamelyest nőttek az egy évvel korábbihoz képest.

Az A&F nincs egyedül: hasonló gondokkal szembesül az Urban Outfitters is, amely negyedéves eladásaiban 8 százalék körüli éves szintű visszaesésre készíti fel a részvényeseit, miközben az elemzői konszenzus 2,5 százalékos csúszásról szól. Az Expressnél elsősorban a cipőeladások húzzák mínuszba a negyedéves bevételt. Az idén piaci értékének több mint a harmadát elveszítő Urban Outfitters és az ugyanígy járó Express is az előremenekülést választotta, sajtóhírek szerint májusban megpróbálkoztak az A&F felvásárlásával, de kudarcot vallottak. A tinidivatot kiszolgáló, de riválisaihoz képest stabil alapokra építő American Eagle Outfitters befektetői megítélése sem túl acélos, erre utal árfolyamának idei 26 százalékos csökkenése.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.