A londoni székhelyű Cineworld Group ajánlatot tett a második legnagyobb amerikai mozihálózat-üzemeltető, a Regal Entertainment Group felvásárlására, hogy megvesse lábát a kínai társaságok dominanciájával jellemzett amerikai piacon. A Cineworld részvényenként 23 dolláros darabárat kínált a Regal részvényeseinek, akik bőszen tanakodnak azon, hogy elfogadják-e az ajánlatot.
Nagy fantázia nem szükséges ahhoz, hogy a válasz igen lesz majd, hiszen a cég részvényeivel egy héttel ezelőtt még 16,5 dolláron kereskedtek a New York-i tőzsdén, ehhez képest a 23 dollár királyi ajánlatnak tűnik. A vételi szándékot kedden tették közzé, akkor 18 dolláron állt a kurzus, erre még két és fél dollárt pakoltak rá azóta a befektetők. Aki a jelenlegi, 20,17 dolláros árfolyamon beszáll, még így is kereshet bő tíz százalékot a bolton.
Az ajánlatot „megédesíti”, hogy a britek készpénzt kínálnak minden egyes részvényért cserébe. A Regal mindenesetre már jelezte, hogy nincsen ellenére az üzlet, de az ajánlatot – amely a moziláncot 3,6 milliárd dollárra értékeli – azért tüzetesen megvizsgálnák, mielőtt igent mondanak.
A Regal Entertainment Group is megérzi forgalmán a mozilátogatók elmaradását, a cég a harmadik negyedévben 717 millió dolláros jegybevétellel zárt, ami jócskán elmarad az egy évvel korábbi időszakban kimutatott 811 millió dollártól. A Variety információi szerint a Regal vetítővásznaira a harmadik negyedévben az előző év azonos időszakához képest 14 százalékkal kevesebb, 44,69 millió szempár tapadt, ennyien fizették meg a belépőjegy árát.
Általánosságban is jellemző Észak-Amerikára a mozilátogatási szokások kedvezőtlen megváltozása, az idén két százalékos csökkenéssel számolnak az elemzők annak ellenére, hogy december közepén lesújt az Utolsó Jedi, azaz a Csillagok háborúja sorozat legújabb, hatalmas érdeklődéssel várt epizódja.
És a Regal még olcsón megúszta a moziipar hanyatlását, hiszen részvényárfolyama csupán 21 százalékkal esett vissza az év elejéhez képest, szemben a világ legnagyobb mozihálózatát üzemeltető – mellesleg a kínai Dalian Wanda csoporttulajdonában lévő – AMC Entertainment Holdings kurzusához képest, amely január óta 58 százaléknyit dobott le magáról a Bloomberg adatai szerint.
Ami a méreteket illeti, az AMC-nek Európában 2200 vetítőterme van 224 mozikomplexumban, amerikai hálózata pedig 661 filmszínházat számlál, bennük 8200 vetítőteremmel. A Cineworld-Regal együtt már komoly konkurenciát jelent az AMC számára. Előbbi, mint második számú európai lánc, a vén kontinens kilenc országában több mint kétezer filmszínházat birtokol 221 teremmel, míg az utóbbi, az Egyesült Államokban második legnagyobbnak tekinthető Regal 564 helyszínen 7306 vetítőteremmel rendelkezett a tavalyi év végi adatok szerint.
A Cineworld szerdán a részvényeseihez címzett hosszas közleményben taglalta, hogy miért vásárolná meg az Regalt. A cél a még mindig attraktív amerikai piacon történő megjelenés, amely szent meggyőződésük szerint növelni fogja a részvényesi értéket. Nem mondhatni, hogy megértésre találtak, hiszen a cég részvényeinek árfolyama 16 százalékot zuhant a nem kellően átgondoltnak vélt felvásárlási akció kapcsán – írja a USA Today.
Eközben a Regal is tesz azért, hogy élénkítse a keresletet és kedvező képet fessen magáról: Amy Miles vezérigazgató a harmadik negyedéves gyorsjelentést publikálását követő befektetői tájékoztatón jelezte, hogy áttérnek a forgalomfüggő árazásra, magyarán a kasszánál sorba áll nézők számához igazítják tarifáikat. Hogy ez mennyire lehet sikeres, arról nincsen információ, mivel az ügy egyelőre tesztfázisban van.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.