Összeomlott a professzionális kalandkamera-gyártó GoPro árfolyama, miután a cég bejelentette, hogy felhagy a drónpiacon végzett tevékenységével, ami a kudarc beismerése mellett egyben 250 dolgozójának elküldését is jelenti. A részvényárfolyam hétfőn 13 százalékot bucskázott lefelé, korrigálva egy napközbeni 32 százalékos mélyrepülést. Egy év alatt értéke ötödét veszítette el a GoPro, és immár könnyű felvásárlási célpont bármelyik, termékeiben fantáziát látó riválisa számára. A zuhanáson egyébként a Nick Woodman által gyakorolt önkritika vajmi keveset tompított: az alapító-vezérigazgató bejelentette, hogy évi egydolláros fizetésért végzi ezentúl a munkáját, amiért tavalyelőtt még 800 ezer dollárt kapott, a hárommillió dolláros teljesítményfüggő bónusz mellett.
Az ardenalinfüggő, extrém sportokat kedvelő érdeklődők számára viselhető sportkamerákat gyártó GoPro termékei iránti kereslet a legforgalmasabb karácsonyi szezonban sem futott fel, annak ellenére, hogy a végén már komoly árengedményekkel próbáltak vevőket toborozni – írja a Forbes. Woodman elismerte, hogy Hero5 Black csúcskameráikért a vásárlók már nem voltak hajlandók megfizetni az egy évvel korábbi bevezetési árat, noha erős marketingkampánnyal noszogatták őket erre. A Hero5 Black árát ezért levitték, ami segített valamit a helyzeten, majd hétfőtől már a Hero6 Black árcéduláját is átírták, 499-ről 399 dollárra.
A kereslet csökkenése nagyban felelős azért, hogy a cég által a negyedik negyedévre tervezett és az elemzők által is reálisnak tartott 460-480 millió dollár közötti bevételi tervből legfeljebb 340 millió teljesül. Nyereségben ezúttal sem reménykedhetnek a befektetők, legkorábban a második negyedévben fordulhat a kocka. Az mindenesetre bebizonyosodott, hogy hiába kiválóak a GoPro termékei, az értük kért összeg nem találkozik a felhasználók elképzeléseivel. Mostantól a cégvezetés számára kiemelt fontosságú, hogy megtalálja a költségcsökkentés további útjait, s profitábilissá tegye a vállalatot.
Ennek esik áldozatául a cég hatalmas érdeklődés közepette – többszöri csúszás után – 2016 szeptemberében bemutatott Karma nevű kamerás dróncsaládja, amelynek szakmai reputációját a visszahívások csorbították, piaci életképességét pedig a konkurensek alacsonyabb árai gyengítették. A GoPro közleményében utal arra is, hogy a drónokban ellenséget látó szabályozókörnyezet sem segítette a Karma piaci sikerét. Amint kiárusítják a készletet, kiszállnak a piacról – erősítették meg, arról nem ejtve szót, hogy a technológiát esetleg eladják-e. Végezetül a GoPro jelezte, hogy a fejlesztések nem állnak le, a cég néhány új kamerával az idén is jelentkezni fog.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.