Megnyomta a tavalyi utolsó negyedévet az Uber Technologies: a fuvarmegosztó nagyvállalat kiigazított bevétele 2,22 milliárd dollár volt, 61 százalékkal több az előző év azonos időszakáénál. Az Uber-sofőrök összesen 11 milliárd dollár értékű fuvart teljesítettek. Az étel-házhozszállítási szolgáltatásuk, az UberEats 4 milliárd dollár értékű fuvart vállalt a negyedévben.
Az év egészében 7,5 milliárd dollár bevétel folyt be az Uberhez, ezzel szemben brutális, 4,5 milliárd dolláros veszteségről számoltak be, amelyhez foghatót ritkán látni a startupok körében. A cég szerint azonban a valós veszteség ennél kisebb, 2,2 milliárd dolláros – írja a Bloomberg.
Bár az Uber nem tőzsdecég, s egyelőre nem vonatkoznak rá szigorú beszámolási kötelezettségek, az utóbbi negyedévekben mégis teljeskörűen alkalmazza az elvárt könyvelési standardokat. A felére csökkentett veszteségnél nem vette figyelembe a jogi kiadásokat, a részvényjuttatások költségeit, ahogy az adó és a kamatkiadások beszámításától is eltekintett. Nem apró tételekről van szó, hisz az önvezető autók fejlesztése során kipattant ipari kémkedési botrány rendezése 245 millió dollárjába került a társaságnak, az egyezség értelmében ennyit fizet a megkárosított Alphabetnek, de a diszkriminációs ügyek és az adatlopási botrányok is hatalmas kártérítési kötelezettséggel jártak.
Pénz viszont van bőven, hiszen a tavalyi évet az előzőnél 13 százalékkal nagyobb, 6 milliárd dolláros készpénzállománnyal zárta az Uber. Igaz, a pénzt értelmesebb dolgokra kellene költeni, például a szolgáltatás színvonalának javítására. Így van ezzel a cég vezetését szeptemberben átvevő Dara Khosrowshahi is, aki az alapító-vezérigazgató Travis Kalanick után hagyott romhalmaz eltüntetésén dolgozik. Irányításával átalakult az Uber tulajdonosi szerkezete is, legnagyobb részvényesként beszállt a japán Softbank, és 9,3 milliárd dollárt is magával hozott. Az Uber piaci értéke 48 milliárd dollárra tehető. A cég tőzsdei bevezetése leghamarabb 2019-ben várható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.