A szigetelőanyag-gyártó és forgalmazó a keddi tőzsdezárás után a Budapesti Értéktőzsde honlapján publikált beszámoló szerint az október-decemberi időszakban 21,1 millió eurós forgalmat ért el, ami éves összevetésben 17 százalékos növekedést jelent.
A legnagyobb súlyú magyar piacon 28 százalékkal nőtt az árbevétel 2017 utolsó negyedévében az egy évvel korábbihoz képest,
Lengyelországban 50, Szlovákiában pedig 30 százalékos volt a bővülés, míg a szintén fontos román piacon 12, az export területeken pedig 6 százalékkal emelkedett a forgalom. A társaság EBITDA eredménye a tavalyi utolsó három hónapban 975 ezer euró volt, ami 180 százalékos növekedést jelentett éves összevetésben. A fejlődést részben a működési ráfordítások csökkenése okozta, illetve éves szerepet játszott benne több sikeres tárgyieszköz értékesítés is a múlt év végén. A Masterplast Nyrt. 2017 negyedik negyedévében 724 ezer eurós adózott eredményt ért el, ami nagyságrendi előrelépés az egy évvel korábbi, 123 ezer eurós veszteséghez képest.
A tavalyi utolsó negyedévben jelentősen emelkedett a szabadkai EPS, kisebb mértékben a káli üvegszövet és a sepsiszentgyörgyi EPS gyár kibocsátása, valamint a terveket felülmúló volt már a szabadkai üvegszövet gyár termelési eredménye. Az év végi eredmények is fontos szerepet játszottak abban, hogy a vállalat teljesítette a 2017-re megfogalmazott terveket. A múlt évben 89,6 millió euró volt a Masterplast Nyrt. bevétele, ami 12 százalékos növekedést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. Az éves EBITDA 5,22 millió euró lett. A társaság nyeresége nagyobb mértékben bővült a forgalomnál, a 2,7 millió eurós adózott eredmény 17 százalékkal múlta felül a 2016-ost.
Összességében kedvező üzleti környezetben dolgozhattunk a múlt évben. A magyar növekedést is meghaladta a V4 országokban elért régiós Masterplast teljesítmény. 2018-ban ennek a pozitív trendnek a fenntartásával számolunk, amelyhez az export dinamikus bővülése társulhat
– mondta el Tibor Dávid, a Masterplast Nyrt. elnöke. „A múlt évben frissített stratégiánk szerint kiemelt figyelmet fordítunk a termelési hatékonyság növelésére és az eredményesebb működésre. Ennek hatásai már érezhetők az utolsó negyedéves számainkban, amely megalapozza az idei évre várható jó eredményt is” – mutatott rá Tibor Dávid.
„2020-ra 110 millió eurós bevétellel és 7,5 százalék feletti EBITDA marginnal számolunk. Komoly reményeket fűzünk – a tradicionális építőipari értékesítés további fejlődése mellett – az új, ipari divíziónkhoz is. A tavaly ősszel bejelentett, közel 6,7 millió eurós újabb szabadkai beruházásunk részben azt a célt szolgálja, hogy olyan szegmensek számára is kínálhassunk majd termékeket, amelyek szorosan nem kötődnek az építőiparhoz” – fűzte hozzá a Masterplast Nyrt. elnöke.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.