BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Duna House egyik cége kapott bírságot Matolcsyéktól

A jegybank 17 millió forint bírságot szabott ki a Hitelcentrum Szolgáltató Kft.-re banki és fogyasztói érdekek megsértése miatt.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 17 millió forintra bírságolta a Hitelcentrum Szolgáltató Kft.-t, mert banki és fogyasztói érdeket is sérthetett azzal, hogy a pénzpiaci többes ügynök

  • nem az elvárható gondossággal közvetített ugyanazon fogyasztóknak egyidejűleg jelzáloghitelt és személyi kölcsönt,
  • nem adott át kellő számú versengő ajánlatot ügyfeleinek,
  • illetve panaszkezelési szabályzata és gyakorlata nem felelt meg a jogszabályoknak.
  • A jegybank csütörtökön közölte, hogy a Hitelcentrum Kft. a Duna House Holding Nyrt. tagjaként jelentős szereplője a hitelközvetítői piacnak.

    Az MNB a 2014. január 1-jétől a vizsgálat végéig terjedő időszak áttekintése során megállapította, hogy a hitelközvetítő nem tudta alátámasztani, hogy az ügyfeleknek nyújtott ajánlatai során vizsgálta-e az ügyletek – az MNB jövedelemarányos törlesztőrészletéről és a hitelfedezeti arányok szabályozásáról szóló rendeletében (JTM rendelet) előírt – hitelezhetőségi korlátját, ezen belül azt sem, hogy az adott ügyfél rendelkezik-e más hitelkérelemmel vagy folyósított egyéb hitellel.

    Súlyosbító körülményként értékelte, hogy a Hitelcentrum az azonos ügyfelek többszöri párhuzamos hitelfelvételének kockázatáról nem tájékoztatta megfelelően sem az adott fogyasztókat, sem a jelzáloghitelt folyósító hitelintézetet.

    Emiatt egyaránt sérülhetett a hitelekhez képest túl alacsony ingatlanfedezettel bíró ügyfélkör, illetve a többes ügynököt megbízó túlzott üzleti kockázatot vállaló pénzügyi intézmény érdeke is.

    Fotó: MW

    Megállapították, hogy a Hitelcentrum több esetben nem adott át és elemzett kellő számú versengő hitelajánlatot ügyfeleinek, nem a jogszabályoknak megfelelően vezette nyilvántartásait és nem őrizte meg a működésének ellenőrizhetőségéhez szükséges iratokat. A panaszkezelési szabályzatának tartalma és annak közzététele sem felelt meg az előírásoknak.

    Emellett a Hitelcentrum nem mindenkor nyújtott megfelelő tájékoztatást ügyfeleinek a jogorvoslati lehetőségekről, illetve a panaszok teljes körű kivizsgálásának eredményéről sem. Hiányos volt a megtartott oktatásokról, képzésekről szóló, a jogszabályi rendelkezéseknek megfelelő nyilvántartás is.

    Az MNB a bírság kiszabása mellett felhívta a hitelközvetítő figyelmét a jogszabályi előírások betartására, határidő tűzésével kötelezte a feltárt hiányosságok kijavítására.

    Közölték, a jegybank a továbbiakban is kiemelt figyelmet fordít a pénzpiaci közvetítők tevékenységének ellenőrzésére, többek között további célvizsgálatokat folytat a pénzpiaci szereplők jogszabályszerű működésének áttekintésére.

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.