Immár harmadik alkalommal végezte el az OTP Mobil és az NRC közösen azt a hazai fogyasztói szokásokat vizsgáló kutatást, amely az autópálya-matricavásárlási trendek felmérésére szolgál.
Az eredmények alapján a 18-59 éves, személygépjárművel rendelkező, autópálya-matricavásárló lakosság harmada ma már nem benzinkúton, hanem elektronikusan szerzi be a vignettákat.
Ez az egy évvel korábbi adathoz képest 5 százalékpontos emelkedést mutat – mind a weboldalon, mind a mobil applikáción keresztüli vásárlás népszerűsége nőtt a korábbi felmérés óta. Az elektronikus úton történő matricavásárlás a megkérdezettek közül elsősorban a 40 év alattiakra, a felsőfokú végzettségűekre és a Budapesten élőkre jellemző.
Az e-matricák melletti legfőbb érv egyértelműen a kényelem, ezt a válaszadók több mint háromnegyede jelölte meg. Szintén fontos (és a tavalyi mérés óta még fontosabb) a módszer gyorsasága és egyszerűsége – véli 10 megkérdezettből 7.
Tovább nőtt a bizalom is a matricák elektronikus úton történő beszerzése iránt:
alig egy év alatt hat, a két évvel ezelőtti eredményhez képest pedig 19 százalékpontot nőtt az online vásárlás iránti bizalom, így a vásárlóknak már a 42 százaléka tartja megbízhatónak ezt a módszert.
Ez alapján, most először, már nem a benzinkutakon való matricaváltás a legmegbízhatóbb, hiszen ezt csak a válaszadók harmada jelölte. Érdekesség, hogy a benzinkutas vásárlást egyre kevesebben, az elektronikus megoldásokat pedig egyre többen érzik megszokottnak – ez is mutatja a vásárlási trendek átalakulását és az online módszerek előretörését.
2018-ban közel kétszer annyi matricát vásároltak a Simple alkalmazáson keresztül a felhasználóink, mint 2017-ben
– mondta el Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezetője.
A Simple by OTP alkalmazásnak már több mint 660 ezer regisztrált felhasználója van, a kutatás alapján azonban ez a szám tovább növekedhet, hiszen
egy év alatt 10 százalékponttal, 32 százalékra nőtt azok aránya, akik kipróbálták már a mobilalkalmazáson keresztüli vásárlást.
Emellett azok aránya is emelkedett 5 százalékponttal, akik a leggyakrabban okostelefonos alkalmazás segítségével vásárolják meg a matricát.
A matricavásárlások időpontját illetően továbbra is tartja magát a tendencia, miszerint az éves országos és megyei matricákat jellemzően év elején, míg a rövidebb érvényességi idejű vignettákat csak az utazás előtt veszik meg a gépjárművezetők. A tíznapos és havi matricák 70 százalékát mindössze néhány perccel, további 20 százalékát néhány nappal indulás előtt szerzik be a sofőrök. Az egész évre szóló vignettákat érdemes a következő hetekben megvenni, hiszen így mintegy 13 hónapig, egészen 2020. január 31-ig érvényesek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.