Túl vagyunk a Magyar Telekom utolsó negyedéves jelentésén és a befektetői napján is, amely mérsékelt optimizmust hagyott bennünk.
Ismét erős számokkal rukkolt elő a vállalat, mind negyedéves vonatkozásban, mind a stratégiai kitekintőjében, ugyanakkor az osztalékemelés mértéke a 2019-es évi profitból nem győzhette meg a piaci szereplőket a reakciót látva.
A menedzsment biztató stratégiát vázolt fel, amelyben a következő három évre a szabad készpénzáram átlagosan évi 5 százalékos növekedését vetítette előre. Ez például a rézhálózat párhuzamos üzemeltetésének megszüntetéséhez kapcsolódó költségcsökkentésen, a magasabb profittartamú rendszer-integrációs szegmens felé való elmozduláson, valamint egyéb költségek optimalizációján alapul.
Ha minden a terv szerint sikerülne, a 2018-ban elért 65 forintos egy részvényre jutó megtermelt pénzáramot 75 forintra tudná emelni a cég 2021 végére.
Ebből a szempontból jogosan lehetünk optimisták, hiszen a konszenzus inkább romló eredményességgel számolt, semmint javulóval. További megnyugtató tény, hogy a menedzsment stratégiája már eleve számol a Digi mobilpiacra lépésével, és mindezek mellett gondolják kivitelezhetőnek a tervet.
Egyedüli negatívumként az eredményességet nem követő osztalékpolitikát lehetne kiemelni. Az osztalék mértékéről a menedzsment évente fog állást foglalni, aminek a fő mozgatórugója az egyre intenzívebb verseny, illetve az akkor már lefutott 5G költségterhe lesz.
Véleményünk szerint a Telekom egy opciókkal felruházott, 5-6 százalékos osztalékhozammal kecsegtető részvény maradhat.
Az opciók erős hátszelet nyújthatnak jó esetben. Jelentős felértékelődési potenciál lehetne, ha csökkenne az éves szinten 25 milliárdra rúgó szektoradó vagy a 7 milliárdos közműadó. Említésre méltó lenne egy kevésbé költséges aukció is, arról nem is beszélve, ha a Magyar Telekom egy kicsit megközelítené a Deutsche Telekom tőzsdén jegyzett leányvállalatainak eredményességhez kötött osztalékpolitikáját.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.