A Masterplast Nyrt. 23,8 millió eurós bevételt ért el 2018 negyedik negyedévében, amely 13 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbi értéket. Az építő- és szigetelőanyag-gyártó forgalma a magyar piacon 23 százalékkal nőtt az október-decemberi időszakban, de hasonló mértékű volt a bővülés Szlovákiában, míg Lengyelországban 21 százalékos volt a növekedés. Az árbevételt is felülmúló mértékben, 14 százalékkal nőtt a tavalyi év utolsó három hónapjában a Masterplast üzemi eredménye, ugyanakkor a kedvezőtlen árfolyamhatások eredményeképpen a vállalat 63 ezer eurós veszteséggel zárta ezt az időszakot.
A teljes évet vizsgálva 10 százalékos árbevétel növekedést ért el a csoport, és a társaság forgalma 97,9 millió euróra nőtt. A cég üzemi szintű eredménye a múlt évben 2017-hez képest 24 százalékkal, míg adózott eredménye 15 százalékkal bővült.
A Masterplast tavalyi forgalmának 36 százalékát adó magyar építőipari piacon továbbra is növekedésről számoltak be a statisztikák. A bővülést elsősorban az állami ösztönző programok mozgatták, kiemelkedően növekedtek az újlakás építési számok és aktívabbá vált a felújítási piac. Kifejezetten pozitív hatása lehet az építőanyag piacra a frissen bejelentett családtámogatási intézkedéseknek és a tervezett falusi CSOK-nak.
Az idei, százmillió eurót közelítő forgalom után 2021-re már a 120 millió eurós bevételt is átlépjük, mindezt javuló eredményességgel. A cégcsoport a közép-európai régió legnagyobb magyar tulajdonú építőanyaggyártó vállalatává fejlődött
– mondta el Tibor Dávid, a Masterplast elnöke.
„Sikerült túlteljesíteni az elmúlt évre előzetesen megfogalmazott üzleti terveinket. A beruházások határidőn belüli befejezésével megteremtettük az alapot a további forgalom bővüléshez” – tette hozzá Nádasi Róbert, a Masterplast vezérigazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.